PERSONAL : PENGARUH IKLAN ITU MEMANG KUAT
Selamat tengahrai semua,Bean Moreno baru balik kerja so buat satu entri sebelum pergi bersiar2 ke Low Yatt.Semalam heboh satu dunia yang Paul The Octopus dah ada pesaing dah.Sekarang dah ada Mani The Nuri (betul ke?) yang boleh meramal perlawanan bola sepak.Tapi yang tak best nya dua2 binatang ni meramalkan dua team yang berbeza.Memang lawak la tuan2 kepada binatang ni.Lepas habis Worldcup ni ntah apa jadi kat binatang2 ni.Ntah diorang kenal ke tak player2 bola.Kalau nak tau sapa hebat cuba tanya siapa yang score pulak.
Zaman sekarang ni ada macam2 iklan.Bila ada satu event besar mesti banyak company2 besar yang bikin iklan untuk event tersebut.Contohnya macam Worldcup kali ni.Tak pasal2 Messi,Lampard dengan Torres kena turun Malaysia jadi duta Astro (ye ke?).Korang rasa berapa peratus tahap pengaruh iklan2 ni kepada pengguna macam kita.Korang pernah tengok iklan Axed tak?Ala iklan deodorant terbaru tu.Kalau tak pernah saya tunjukkan :