Showing posts with label Malaysia. Show all posts
Showing posts with label Malaysia. Show all posts

3 BENDA YANG AKAN TERJADI BILA SESEBUAH NEGARA ITU BERTAMBAH MAJU

3 BENDA YANG AKAN TERJADI BILA SESEBUAH NEGARA ITU BERTAMBAH MAJU

Salam guys,

Semua rakyat dalam sebuah negara tak mungkin nak tengok negara tanah tumpah dia mundur dan hidup dalam huru-hara.  Bagi saya,  kita patut bersyukur bila dapat duduk dalam negara yang maju dan aman macam kat Malaysia ni (tak taulah orang lain yang sibuk nak buat demonstrasi jalanan).  Tapi dapat tak korang bayangkan benda-benda negatif yang akan terjadi bila negara itu semakin maju.

1. Pemikiran Terlalu Terbuka

Ya, mempunyai pemikiran terbuka itu bagus sebab kita dapat jadikan diri kita untuk lebih memahami serta menghargai setiap pandangan dan pendapat orang lain.  Tapi masalahnya sekarang ramai yang berfikiran TERLALU terbuka sampai nak bercium pun dah takkira tempat.  Ikut dan je macam tempat yang diorang bikin 'projek' tu ada dinding.  Tepi jalan pun dah tak kira.  Adakah disebabkan diorang yang bikin 'projek' tu terlampau open minded ataupun orang sekeliling yang buat tak faham.  Kadang-kadang terfikir kalau budak-budak sekarang dah macam ni andai katalah hayat dunia masih panjang,  macam mana agaknya budak-budak zaman 2020.  Mesti dengan selamba bikin 'projek mega' dekat balkoni rumah je.

2. Baju Makin Singkat

Ni bukan nak kutuk siapa-siapa.  Ni realiti kehiduoan yang kita akan hadapi start dari hari ni.  Semakin maju negara semakin kurang cotton.  Bila cotton makin kurang maka kain makin singkat.  Korang sendiripun tau kes Miera Liyana.  Wah bagi saya dia memang cute dan gambar terbaru dia pergh kalau lelaki kata tak hot maybe ada something wrong dengan 'chota' dan hormon dia.haha...  Tak perlulah saya paste gambar tersebut sebab korang boleh tengok dengan search Google image ataupun masuk blog-blog hiburan.  Adakah semua benda ni disebabkan nafsu si pemakai yang inginkan angin lebih ataupun designer baju yang tak sensitif dengan kesensitifan masyarakat majmuk.  Maaf memang boleh diberi tapi cara pemakaian itu boleh mempengaruhi budak-budak lain.So...

3. Nyawa Jadi Tak Penting

Yang ni dah banyak berlaku dah.  Dulu susah kita nak jumpa kes bunuh-bunuh ni yang paling hebat pun bunuh diri.  Dulu jenayah yang paling beratpun jual dadah.  Cuba kita tengok sekarang takat pecahkan kepala orang itu belum cukup samseng lagi korang kena bunuh orang baru korang samseng.  Bunuh orang dah jadi macam biasa dah dan nyawa itu takde harga sekarang as long as kita dapat mewah.  Diorang dah anggap manusia ni macam kucing yang ada 9 nyawa.  Adakah ni disebabkan ada pihak tertentu yang tak buat kerja ataupun pengaruh cerita young & dangerous.

So benda-benda ni semua adalah lumrah bila satu negara menuju dan mengejar kepada kemajuan.  Kemajuan teknologi akan mendorong kepada kemunduran minda yang mana kita sendiri tak sedar. Apa-apapun kita je yang mampu ubah benda ni untuk perjalan kehidupan akan datang.

p/s :

* Bila dunia makin maju maka ilmuan akan berkurangan dan artis bertambah ramai.

Sila share entri ni kalau korang rasa patut diketahui orang lain kalau nak menderma tanpa keluarkan duit sila klik ini sebagai tanda support korang atas penulisan saya.

- Dah register Heartbeat?  Sila register sebab income dia lebih laju dari Nuffnang...hak3..
Ada terfikir nak pakai HTC Desire HD?  Mydeal nak kasi free...
- Iphone 4 anda kesunyian? Mai langgan iDigi


KERAJAAN TIDAK PERLU AKUR TUNTUTAN BENDERA


NEWS : KERAJAAN TIDAK PERLU AKUR TUNTUTAN BENDERA

Selamat pagi dan salam 1Malaysia ye,Selamat hari Jumaat dan sepatutnya saya buat slot tazkirah.Wah dah jadi Imam Muda la pulak kan.Takdelah kadang2 tazkirah boleh buat kita sedar diri kita.Tapi tiba-tiba terasa macam nak jadi reporter pulak pagi-pagi ni.Ye lah keadaan macam makin gawat je.

Tadi terbaca kat Utusan Malaysia Online yang BENDERA ada buat tuntutan pada kerajaan Malaysia.Bagi yang tak tau BENDERA itu apa meh saya terangkan maksudnya.BENDERA bermaksud Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia satu gerakan di Indonesia buat demonstrasi cari makan membenci Malaysia di Indonesia sekarang.Antara tuntutan yang diorang nak ialah diorang nak bawa balik berjuta-juta rakyat Indonesia yang cari nafkah kat Malaysia lepas tu putuskan hubungan diplomatik antara Malaysia dan Indonesia.Wah senang-senang je nak putuskan hubungan eyh.Ko ingat senang.?

Saya bagi sikit petikan akhbar Utusan berkenaan dengan isu ni.Apa yang Timbalan Perdana Menteri kita balas.



PUTRAJAYA 2 Sept. - Kerajaan hari ini menegaskan, tuntutan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) supaya negara ini memohon maaf berikutan beberapa insiden membabitkan rakyat republik itu langsung tidak mempunyai asas.Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar) berkata, Kuala Lumpur tidak perlu memberi reaksi terhadap tuntutan kumpulan tersebut termasuk permintaan Jakarta memanggil pulang kesemua dua juta warga republik itu yang bekerja di negara ini."Tuntutan mohon maaf itu tidak mempunyai asas kerana kita telah mengemukakan dalam saluran diplomasi termasuk bantahan kepada beberapa insiden yang berlaku sebelum ini."Kita sudah setuju berbincang mengenai hal-hal dibangkitkan. Kedua-dua Menteri Luar juga akan mengadakan pertemuan di Kota Kinabalu, Sabah pada 6 September ini dan kita harap ada keputusan baik dicapai," katanya.



Nak baca selanjutnya boleh pergi ke Utusan Malaysia Online

Kalau nak tanya pandangan saya,saya akan komen yang pemimpin BENDERA tu ada something wrong dengan kepala otak dia ataupun mungkin dia tengah jiwa kacau baru lepas gaduh dengan bini or awek dia.Kenapa?Sebab mintak benda yang tak masuk akal.Nak minatkpun biarlah logik sikit jangan mintak yang mengarut.Jadilah matang.

Kalau nak ikutkan apa yang berlaku bukan kita yang nak rakyat Indonesia datang bekerja kat sini kebanyakan yang datang secara haram itupun kerajaan Malaysia tak bising & kalau nak ikutkan disiplin rakyat Indonesia yang datang bertandang kat sini kebanyakkannya teruk.Sebagai contoh amah yang bekerja di sini banyak yang buat hal.Dera anak dan ada yang sampai meninggal dan ada yang mencuri.Adakah itu satu sikap yang baik ketik berada di negara orang?Kalau boleh saya nak Ketua BENDERA yang kononnya bagus sangat tu jawab.


Kalau bab putuskan hubungan pulak,alamak kata pemimpin.Kalau ikut sejarah la Malaysia-Indonesia dah jalin hubungan (bukan hubungan cinta) dan beratus tahun dah.Tiba-tiba wujud BENDERA nak putuskan hubungan senang-senang je.Korang sedarlah apa yang dah jadi.Artis korang jadi popularpun sebab kami Rakyat Malaysia yang support.Cerita Sinetron Indonesia siapa yang beli?Berapa banyak Malaysia dah labur kat ekonomi Indonesia?Logik sikit lah ye permintaan tu  Mustar Bona Ventura Manurung.Jadi sila sedar diri sikit.

Ni pendapat peribadi saya tentang BENDERA yang minta benda tak masuk akal.Kalau ada pendapat yang berbeza sila kemukakan terutama sekali pada blogger-blogger Indonesia.Saya bukan nak gaduh tapi just nak pendapat je.

p/s :

* Mungkinkah BENDERA nak tengok apa yang terjadi di negara arab berlaku di Asia Tenggara?
* Kalau nak berjuang untuk bangsapun janganlah macam ni?Nanti kami hantar Namewee baru tau.

HATI GIRANG MENJADI DUKA DI HARI TANPA PENTIS

Good morning to all.Saje je greeting in English dah lama saya tak tulis entri bahasa Inggeris.Tapi takpe rileks sudah...Cuba korang fikir apa yang saya nak tulis dalam entri nih.Cuba bayangkan korang ada kuasa psikik yang boleh baca fikiran orang lain.

5...4...3...2...1...TET!!!
Sudah terlambat.Entri ni bukan nak cite pasal traffik saya jatuh semalam.Kenapa tak percaya ke???Betul traffik saya jatuh teruk semalam tapi tak kisah saya masih percaya pada "Law Of Attraction".Apa itu law of attraction???Nanti saya ceritakan eyh tapi yang penting bukan ilmu pemikat ataupun ilmu lelaki untuk menjadi pondan.


Hari ni "Valentine Day"...Adus romantik kah kita kalau sambut "Valentine day".Arghh tolongla saya dah tak sambut hari paderi ni 5 tahun lepas.MEMBAZIR(dulu2 tu ada la masa zaman cinta2 monyet).Adakah kita hanya perlu romantik pada "Valentine Day" sahaja???Saya memang seorang yang romantik kalau tak percaya tanya wife saya la.Setiap hari saya romantik tapi tak pulak sebab paderi Valentine.Start saya berpacaran(wah ayat DEWA) dengan wife saya jadi seorang yang ROMANTIK.

Apa yang menyedihkan saya apabila tahun ni "Valentine's Day" disambut dengan tema tanpa pentis.What Da Hack!!!Kenapa perlu tema macam ni.Come on la orang zaman Neolitik pun tau cover tau.Bukan nak dengki la kalau awek korang berjalan tak pakai pentis sebab kalau saya nak bile2 pun boleh dapat tapi benda memang tak logik akal la buat macam ni!Memalukan tau.takkan la sampai nak kene bukak pentis untuk sambut hari yang konon nya melahirkan insan yang romantik.Fuh...Cuba bayangkan kalau awek korang tu tak pakai pentis tetiba hari tu dia period.apa akan jadi.Seluar yang berwarna putih akan bertambah design.hak2 padam muka.Pastu kalau budaya ni berterusan maka akan tutupla kilang "Triumph" ngan "Caely"(tak tau la kalau tokey diapun tak pakai pentis.hak2)

Oklah sambungan untuk episod tak pakai pentis ni.Satu lagi bende yang menyedihkan saya adalah isu baby yang comel dibuang2.Ni disebabkan wujudnya insan yang terlalu romantik dengan pasangan la.Apala nak jadi ngan manusia sekarang ni.Dah ada untung bikin "bisnes" tapi pegi bazir2 letak kat taman permainan.Lain kali kalau tak mau untung jangan bikin projek mega la...Korang tak rase macam mana kawin dah bertahun2 tapi belom ada hasil.Tapi korang sekali buat projek dapat untung nak bazir2.so fikirla ye.



P/S :
- Apasal diorang tak buat theme untuk "Valentine Day" ni berjalan pakai bra & spender je.Lagi best...
- Penting ke kita nak sambut hari untuk paderi ni sedangkan Maulidur Rasul kita tak tau pun bila???




-OuR MalaYan TiGers RoAr AgAin =-




Haha i think still not too late to congrats our national football team for their winning in Laos.Once again you rocks man!!!Good play by the team and they had end up our waiting for the cup(20 years waiting like crazy man!!!).Good play also by the twins (even only one of them played).So right now we know that they're not only good on tackling balls they're also good on tackling celebrities...ahaha(just joking guys).

So hopefully after the winning we still can be a good team and play like this in every important event like world cup maybe another 4 year(Yeay Malaysia Boleh!!!).


-= The TigEr's RoCk!!! =-


I am not talking about "Hull City" (what the!!!They're sucks!!!) just talking about our national football team.For me yesterday's match was one of the best shot from our national football team.WoW!!! they have never been like this before.They won against Thailand and yesterday the won against the home team LAOS.Credit to the players and also to the coach Raja Gopal.




(one of Malaysia great goal on 14 minute)

Actually i am not into Malaysia football.It's not because i am not nationalism enough or maybe doesn't love my country( iam skinhead last time off corse i am countryman!!!) but because of style and spirit.But yesterday they played well.and won 3-1 in Laos.So hopefully they can change Malaysia football scene.Off course we cant produce a good striker like Rooney that can run 100M in 8.6s...We cant get any flamboyant winger like Christiano Ronaldo (i hate him!!!).We also didn't have skillful midfielder like Gerrard(haha YNWA!!! forever) or maybe great defender like Glen Johnson(ooops he score an own goal last week!!!).but we still can produced a better squad and most likely better than Thailand and Indonesia team....haha...


WELL DONE THE TIGER'S!!!

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails