Showing posts with label Indonesia. Show all posts
Showing posts with label Indonesia. Show all posts

KERAJAAN TIDAK PERLU AKUR TUNTUTAN BENDERA


NEWS : KERAJAAN TIDAK PERLU AKUR TUNTUTAN BENDERA

Selamat pagi dan salam 1Malaysia ye,Selamat hari Jumaat dan sepatutnya saya buat slot tazkirah.Wah dah jadi Imam Muda la pulak kan.Takdelah kadang2 tazkirah boleh buat kita sedar diri kita.Tapi tiba-tiba terasa macam nak jadi reporter pulak pagi-pagi ni.Ye lah keadaan macam makin gawat je.

Tadi terbaca kat Utusan Malaysia Online yang BENDERA ada buat tuntutan pada kerajaan Malaysia.Bagi yang tak tau BENDERA itu apa meh saya terangkan maksudnya.BENDERA bermaksud Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia satu gerakan di Indonesia buat demonstrasi cari makan membenci Malaysia di Indonesia sekarang.Antara tuntutan yang diorang nak ialah diorang nak bawa balik berjuta-juta rakyat Indonesia yang cari nafkah kat Malaysia lepas tu putuskan hubungan diplomatik antara Malaysia dan Indonesia.Wah senang-senang je nak putuskan hubungan eyh.Ko ingat senang.?

Saya bagi sikit petikan akhbar Utusan berkenaan dengan isu ni.Apa yang Timbalan Perdana Menteri kita balas.



PUTRAJAYA 2 Sept. - Kerajaan hari ini menegaskan, tuntutan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) supaya negara ini memohon maaf berikutan beberapa insiden membabitkan rakyat republik itu langsung tidak mempunyai asas.Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar) berkata, Kuala Lumpur tidak perlu memberi reaksi terhadap tuntutan kumpulan tersebut termasuk permintaan Jakarta memanggil pulang kesemua dua juta warga republik itu yang bekerja di negara ini."Tuntutan mohon maaf itu tidak mempunyai asas kerana kita telah mengemukakan dalam saluran diplomasi termasuk bantahan kepada beberapa insiden yang berlaku sebelum ini."Kita sudah setuju berbincang mengenai hal-hal dibangkitkan. Kedua-dua Menteri Luar juga akan mengadakan pertemuan di Kota Kinabalu, Sabah pada 6 September ini dan kita harap ada keputusan baik dicapai," katanya.



Nak baca selanjutnya boleh pergi ke Utusan Malaysia Online

Kalau nak tanya pandangan saya,saya akan komen yang pemimpin BENDERA tu ada something wrong dengan kepala otak dia ataupun mungkin dia tengah jiwa kacau baru lepas gaduh dengan bini or awek dia.Kenapa?Sebab mintak benda yang tak masuk akal.Nak minatkpun biarlah logik sikit jangan mintak yang mengarut.Jadilah matang.

Kalau nak ikutkan apa yang berlaku bukan kita yang nak rakyat Indonesia datang bekerja kat sini kebanyakan yang datang secara haram itupun kerajaan Malaysia tak bising & kalau nak ikutkan disiplin rakyat Indonesia yang datang bertandang kat sini kebanyakkannya teruk.Sebagai contoh amah yang bekerja di sini banyak yang buat hal.Dera anak dan ada yang sampai meninggal dan ada yang mencuri.Adakah itu satu sikap yang baik ketik berada di negara orang?Kalau boleh saya nak Ketua BENDERA yang kononnya bagus sangat tu jawab.


Kalau bab putuskan hubungan pulak,alamak kata pemimpin.Kalau ikut sejarah la Malaysia-Indonesia dah jalin hubungan (bukan hubungan cinta) dan beratus tahun dah.Tiba-tiba wujud BENDERA nak putuskan hubungan senang-senang je.Korang sedarlah apa yang dah jadi.Artis korang jadi popularpun sebab kami Rakyat Malaysia yang support.Cerita Sinetron Indonesia siapa yang beli?Berapa banyak Malaysia dah labur kat ekonomi Indonesia?Logik sikit lah ye permintaan tu  Mustar Bona Ventura Manurung.Jadi sila sedar diri sikit.

Ni pendapat peribadi saya tentang BENDERA yang minta benda tak masuk akal.Kalau ada pendapat yang berbeza sila kemukakan terutama sekali pada blogger-blogger Indonesia.Saya bukan nak gaduh tapi just nak pendapat je.

p/s :

* Mungkinkah BENDERA nak tengok apa yang terjadi di negara arab berlaku di Asia Tenggara?
* Kalau nak berjuang untuk bangsapun janganlah macam ni?Nanti kami hantar Namewee baru tau.

DEMONSTRASI CARI MAKAN


NEWS : DEMONSTRASI CARI MAKAN

Salam reader & bloggers,apa cerita hari ni?Mesti ada sikit perasaan malas nak bikin kerjakan.Yelah dapat cuti straight 5 hari.Bean Moreno un akan terasa macam tu sebab dah lebih seminggu tak kerja beb.Otakpun dah jadi kosong.Maybe next week baru saya akan start balik kerja.Tak sanggup nak cuti lama2 walaupun sebenarnya masih belum full recover.

Gambar diambil dari Berita Harian

Korang mesti tau sekarang kat Indonesia tengah sibuk demonstrasi anti Malaysia.Semua yang berkenaan dengan Malaysia dibenci penduduk Indonesia.Apalah masalah mental yang ada pada minda diorang ni.Dan untuk pengetahuan kita 'Gerakan Ganyang Malaysia' dah sampai ke Kalimantang.Yang paling penting ialah rahsia demonstrasi ini telah terbongkar.

Apa rahsia dia?Rupa2nya demonstrsi ni ada dalang dia yang mencetuskan isu yang remeh.Baru saya tau yang orang2 berdemonstrasi dibayar oleh pihak2 tertentu.Ada juga orang yang berfikiran jahat macam ni.Ingatkan Israel je yang kejam rupanya ada juga orang kat negara jiran yang kejam.Takpun ni salah satu permainan 'Destroy & Save' pihak tertentu.Saya tak reka cerita sebab saya terbaca artikel kat Utusan Malaysia yang bertajuk 'Demonstrasi Cari Makan'.Ni sedikit petikan dari Utusan Malaysia :






Perkhidmatan penyediaan peserta demonstrasi yang ditawarkan di kota raya besar ini telah muncul sebagai perniagaan luar biasa serta memberi peluang kepada penganggur meraih pendapatan dan pada masa sama menimba ilmu bagaimana berdemonstrasi secara tertib.
Pihak yang memerlukan peserta demonstrasi boleh membuat pesanan untuk pakej lengkap iaitu penunjuk perasaan terlatih, pengangkutan, pemidato, peralatan sistem bunyi, sepanduk dan kenyataan demonstrasi.
Pakej yang ditawarkan sebuah organisasi bagi membekalkan peserta demonstrasi terlatih di sini dikira berdasarkan bayaran untuk sebuah bas kecil yang boleh memuatkan 30 hingga 35 peserta, iaitu antara Rupiah 1.5 juta (RM522) hingga Rupiah 2 juta (RM696).
Untuk setiap aksi, seorang peserta boleh mendapat bayaran antara Rupiah 30,000 (RM10.45) hingga Rupiah 40,000 (RM13.90) dan sebungkus nasi campur.
Seorang pengelola perkhidmatan ini yang dikenali sebagai Aji Kusuma berkata, pakej yang ditawarkannya terdiri daripada peserta terlatih, namun ada pihak lain turut menawarkan peserta demonstrasi berbayar yang tidak terlatih, selain golongan mahasiswa.
"Anggota demo ini pemuda perkotaan, biasanya mereka yang menganggur tiada pekerjaan, kita ajak, cuba buat latihan supaya bila demo, mereka tidak kosong sangat tentang pemahaman isi demo itu.
"Biasanya kalau kita mahu melakukan aksi A, beberapa hari sebelum hari A, kita sudah melakukan diskusi. Bahawa kita ke A untuk ini dan ini, kita untuk itu dan itu, jadi, kalau di lapangan ditanya orang, mereka faham semua," katanya.





Diorang ni patut bersyukur,rakyat Indonesia bera ramai cari makan kat Malaysia so kene berterima kasih kat Kerajaan Malaysia la.Ni tak berperangai acam budak2 15 tahun main bakar2 bendera.Kalau nak sangat bakar tunggu lh raya korang bakarlah mercun puas2.Isu nelayanpun nak kasi besar2.Saya sampai jadi tak faham apa sebenarnya tujuan diorang ni.Mungkin kurang rasa bersyukur dengan hidup taupun kehidupan terlalu sempit sampai sanggup nak bikin hal untuk dapatkan duit.

Korang rasa pulak macam mana?Apa sebenarnya agenda diorang?Bagi sayalahkan kalau benda2 kecil macam ni settle sudah tak payah sampai nak buat rusuhan.Baik bersatu untuk hentam Israel durjana lagi bagus.Hanya kerana RM10.45 dan sebungkus nasi sanggup sempitkan minda.

p/s :

  • Zaman sekarang sebab duit orang sanggup gadai apa yang tak patut digadai.
  • Adakah Negara Islam Asia akan jadi macam Negara Arab yang berperang sesama Islam?
  • Merdekakah minda kita kalau macam ni keadaannya?
  • Apa pedapat korang?





Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails