-= MaLaIkaT laWan SeTaN =-


Setelah lama meninggalkan hobi saya n tunang saya iaitu menonton filem dipanggung
wayang(pergh skema bapak plak)...Akhirnya nafsu saya kalah n pergi jugak ke GSC
Midvalley Megamall n gi tgk cite Angels & Demons...Pada mulanya saya ingatkan yang
cite ni cite hantu sebab xperasan creator cite ni ialah orang yang buat cite Da Vincci Code...
Dah la malu sebab salah masuk room cinema...sepatutnya room kitorang no 1 tapi dengan yakinnya saya masuk room no2...masuk je saya pelik apasal cite diorang ni macam dah sampai separu sedangkan saya masuk awal gile..rupanya tersalah masuk tempat...hahaha!!!

Oklah sebenarnya cite ni berkisar tentang satu keadaan di mana apabila pope besar mati
seluruh gereja Katolik besar kat rome kene buat satu meeting untuk pilih n lantik seorang
pope baru dikalangan Kardinal2 tua yang layak...Tapi manusia mesti ada sifat tamak so
ramaila yang berebut nak jadi pope(ntah apa bestnye pun xtau)...So ada satu paderi yang
menjadi kepercayaan pope yang mati tu nak rebut kuasa sedangkan die xtergolong dalam 4 kardinal tua yang boleh menggantikan pope nih...Die menggunakan beberapa taktik untuk
dapatkan jugak jawatan tuh...antara taktik die ialah mereka cerita tentang mitos gereja tersebut yang sebenarnya menjadi sejarah lah...iaitu peperangan antara puak2 Katolik n satu puak pencipta&pengkaji sains yang digelr ILLUMINATI(pergh dah macam kongsi gelap dah)...

Tapi yang penting cite ni memang mencabar minda...kene cari root kesalahan baru dapat tau
apa cite sebenarnya...memang berat sape2 yang ada barah otak jangan la tengok takut terburai
kepala otak...yang peliknya kali ni tunang saya berjaya membuat kejutan dengan meneka taktik2 dalam paderi ni...So give a big clap to her...hahaha...Mungkin kitorang terpakse menghentikan profession kitorang sebagai penggemar filem buat seketika sebab tarikhpun
dah memang hampir...nak buat preparation skit...hehehe...




Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails