-= PeNCuRi Vs PenCuRi =-



Macam2 jadi kat dunia nih...saya sendiripun xfaham la...
mungkinpemikiran manusia dah ber"transformasi menjadi sedikit pelik...
Korangpun mesti tertanya2 apa maksud entri yang saya tulis nih...
xdela...kunci die satu je...Kalau kite nak buat jahat tolongla belajar jadi jahat...
Kalau kite nak mencuri pegi belajar cara2 mencuri n cover perbuatan tu dengan betul...

Korang dapat tangkap tak apa yang saya nak cite...oklah senang...
minggu lepas baru je bende ni jadi...kat opis saya la...
Tapi bukan company saya budak2 courts yang suke curi sale saya nih...
Diorang dah menunjukkan kebodohan yang ketara dalam arena pencurian ni..hahaha...
Memang BANGANG!!!
Saya n other staff memang dah tau ade due kelompok pencuri yang pk diorang ni memang hebat...tapi sebenarnya bodoh...pastu ade hati nak tuduh saya yang amik barang tuh...

Kelompok perrtama ni xtaula nak cakap...tamak haloba...
rembat barang yang kire mahal2 la...sekali rembat perghhh...xnak skit2...
semua keje diorang saya tau tapi buat2 senyapla(malas nak besar2kan cite)...
dan kemugnkinan almari laptop saya kene yang kene pecah pun keje diorang(pergh perangsaka siot)...Ah biarla...dah lepaspun...

Kelompok kedua nih suke amik barang kecik2 n hasil pun xbape nak besar...
Keje cantik cume kadang2 boleh buat kantoi...biasala manusia mana perfect....

So al kisah...Si kelompok pertama nipun ada terjumpe free gift kat store...
diorang sorokkan kat satu kotak dengan niat nak bawak kuar bende tuh(bende apa tu rahsia)...
tapi satu hari tuh salah satu daripada team kelompok kedua nih terjumpa kotak berisi free gift ni lalu membawa bende tu kuar dari tempat persembunyian...
Disebabkan hati manusia ni dibekalkan dengan satu perasaan hasad dan dengki...
jadi kelompok pertama ni bengang pastu tuduh si kelompok kedua nih curi...
bukan takat tuduh je siap report orang atasan pasal kes ni...
yang peliknya diorang xde bukti yang ada bukti cuma saya n kelompok kedua je(subahat lagey)...
Macam mana nak ada bukti camera cctv tuh xnampak apa2pun...lagipun kalau camera cctv tuh nampak dah tentula saya dah dapat tangkap sapa yang curi laptop dalam almari saya...
Yang lagi pelik dan mengantoikan diorang macam mana diorang boleh tau bende tuh kat dalam kotak siap boleh kasi tau besar kotak tu kat saya...Yang lagey pelik ayat dia macam nih :

"Dah 10 biji bende ni (si anu) rembat kuar...pastuh buat keje makan sorang je"

So korang nampak tak apa yang mengatoikan diorang...Adakah ayat di atas ni menunjukkan diorang ni dah khatam macam mana nak mencuri...
Ni nama die tindakan BODOH!!!...pastu lagey mau kantoikan orang lain yang profession die sama...iaitu pencuri...hahaha...Lagey BODOH!!!
Diorang xpk ke kalau diorang kantoikan mamat nih nama diorang pun akan busuk jugak sebab selama ni kegiatan diorang ni satu sama lain tau...
Pastu diorang xpk ke???Kalau diorang nak teruskan profession diorang lagey dah xbley sebab diorang yang kasi line diorang panas secara xsengaja...Tula lain kali kalau nak majalkan orang
pk adakah bende tuh akan terkena kat batang idung sendiri...hahahaha!!!

-p/s :

- sebelum nak mencuri pk dulu akibat n jalan kuar...jangan main redah je...
- kalau diri sendiripun sama xpayah nak kantoikan kejahatan orang lain...
- Melayu memang ada perasaan dengki yang ketara...tengok bangsa lain buat jahat siap boleh kongsi...
- Bile tamak dah menguasai diri...Hati jadi kotor n dah xpk orang lain...
- Senang cite...Kalau BODOH!!! jangan nak tunjuk PANDAI...Ngaku je diri tu BODOH!!!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails