PaTAh + PaTaH = PePaTah


Dulu sebelum saya belajar tentang Metaphysical saya jarang n kurang berminat nak baca buku2 motivation tapi bile dah tau setiap kali saya masuk kedai buku saya mesti mencuri ilmu2 yang berkaitan motivation sampaikan saya tercipta satu ayat yang sampai sekarang saya pegang untuk perjalanan hidup saya...

"If you want to gain people's respect you try to respect others first and dont force people to respect you...Respect will comes when people judge you by looking at your way of life"

Bende ni tercipta bila saya banyak bergaul ngan orang2 yang cool and rilax...Biasa nya orang yang memaksa kite untuk hormat die xkirala dengan cara membuli or pukul sebenarnya memang desprate nak kan orang hormat die tetapi berbeza ngan orang yang dihormati secara semulajadi tanpa buat apa2...contohnya macam Bill Gates... xpernah plak saya dengar cite yang Bill Gates dihormati sebab belasah orang...Tapi Bill Gates dihormati sebab cara hidup die dan sifat budiman die...

Jadi kepada pembuli2 dan gangster2 di luar sana hentikanlah
perbuatan korang tuh...xrugipun kalau korang hormat orang lain...
Bile korang hormat orang lain...persekitaran akan mewujudkan satu gelombang +ve di mana orang lain akan senang dan mula menghormati korang...

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails