SITUASI GENTING RUSUHAN DI MESIR ADALAH LEBIH PENTING DARI PILIHAN RAYA TENANG

SITUASI GENTING RUSUHAN DI MESIR ADALAH LEBIH PENTING DARI PILIHAN RAYA TENANG



Salam guys, 

Actually saya baru tau pasal kes Egypt ni.Bagi sesiapa yang tak tau boleh usha-usha gengblogger sebab ramai blogger yang review isu ni.Actually saya bukan nak jadi reporter al-Jazeera ataupun Berita Harian tapi just nak bagi pendapat pasal benda ni.

Bagi yang still blur-blur korang,sekarang kat Cairo sedang berlaku satu protest anti kerajaan.Mereka semua nak suruh kerajaan Hosni Mubarak supaya berundur dari kerajaan.Mungkin diorang tak berpuas hati.Kalau nak diikutkan kenyataan kerajaan Malaysia keadaan cool dan tenang je tapi bila saya baca kebanyakan blog dan juga usha al-Jazeera TV Live saya rasa keaadaan tak setenang pilihan raya di Tenang.Kalau kat Tenang pengundi masih boleh bertenang mengundi even dalam hujan tapi di Cairo keadaan dah kacau bilau.


Macam mana yang kita tahu Hosni Mubarak merupakan pemerintah yang kejam atau boleh dikatakan diktator yang berkuku besi (gigi saya tak pasti pakai pendakap besi ke tak).Dia juga merupakan salah seorang penyokong Israel merampas Tanah Palestine.


Komen Bean Moreno :


* Kerajaan sepatutnya mengambil langkah terbaik iaitu membawa pulang pelajar-pelajar Malaysia sebab dari pembacaan saya keadaan memang tak selamat kat sana sehinggakan balai polis pun tak terjaga dan polis ramai yang lari.


* saya faham tujuan Kerajaan Malaysia cakap benda ni masih terkawal adalah untuk bagi family student kat sana tenang tapi mereka juga terdedah dengan internet so mereka juga akan dapat tau perkara sebenar.


* Time ni lah kerajaan patut tunjuk yang mereka perihatin pada rakyat.Selamatkan pelajar kita...


* Korang nampak tak something dari protest di Cairo ni.Rasa-rasa senang ke nak tukar kerajaan.Dan kalau satu kerajaan tu tak bagus apa akan jadi pada sesuatu negara.


* Harap-harap Hosni Mubarak berundur sebab selagi dia tak berundur selagi tu benda ni takkan selesai.Tolong fikir kesulitan orang lain.


Harap-harap pelajar kita selamat even saya ada terbaca ada pelajar wanita yang dirogol dan pelajar lelaki terpaksa jadi pek guard kat sana.So jom kita doakan keselamatan mereka.Saya pasti Kerajaan kita bukan buta dan akan ambil tindakan.


Berita Terkini dari al-Jazeera :


* Keadaan makin teruk...
* 6 journalist al-Jazeera yang ditawan dah dibebaskan.


p/s :


* Apa pendapat korang tentang kejadian protest ni.
* Nak berita live boleh usha al-Jazeera Online Live
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails