5 CARA KORANG BOLEH DAPAT FOLLOWER DALAM TWITTER

5 CARA KORANG BOLEH DAPAT FOLLOWER DALAM TWITTER


Salam guys,
Satu entry info yang saya akan buat sehabis pendek.  Harap-harap korang faham apa yang saya nak sampaikan memalui entry ni sebab saya akan gunakan teknik KISS (Keep It Short & Simple).  Actually saya nak bikin satu vlog untuk entri ni tapi pergh perasaan malu semakin menebal bila behadapan dengan kamera.  Ok korang mesti ada twitter kan.  So entry kali ni saya nak share something yang memang ramai orang tanya iaitu macam mana nak kumpul follower untuk akaun twitter tanpa guna 'Teknik DiGi'.

1. Tweet Mesti Informatif

Ok sempoi je memanglah Twitter adalah satu 'social network' tapi ia tak dicipta untuk bercerita segala apa yang dianggap personal.  Kalau korang asyik nak tweet pasal setiap apa yang korang buat termasuk dialog 'Aku mau pergi tandas' korang rasa orang nak follow ke?  Mungkin ada tapi agak annoyinglah.  Apa kata korang anggap twitter ni tempat kongsi maklumat.  So bila ada info di situ maka akan datanglah sang follower.

2. Tweet Kena Creative

Apa kata lepas ni selain korang buh tweet yang berkisar pasal masuk tandas, korang cuba jadi creative sikit contohnya buh tweet pasal quotes ke ataupun share something yang orang suka macam video atau lagu-lagu baru.  Dari situ korang akan dapat peminat disebabkan korang ada idea dan idea itu boleh menarik minat manusia untuk jadi follower.  Tapi pastikan quotes itu adalah dari korang bukan copy paste.

3. Tweet Mengikut Niche
Korang ingat blogging je ke ada Niche.  Tweetpun ada niche.  Mungkin korang tak perasan sebab korang just duduk dalam komuniti Twitter Malaysia.  Cuba korang masuk sikit komuniti international,  korang akan nampak diorang menggunakan # (hashtag) untuk berinteraksi.  Bila ada yang nak di'Tweet' dan berkaitan dengan sesuatu isu atau topik maka # akan berfungsi.  So Inilah dia Tweet Mengikut Niche.

4. Rajin Berinteraksi Dengan Orang Lain

Yang ni serious betul.  Korang tak perlu follow just berinteraksi je dengan pemegang akaun lain (wah dah macam akaun bank) so diorang akan nak tau pasal korang maka diorang secara natural akan follow twitter korang.  Just share something yang berfaedah dengan diorang terutama sekali celebriti.

5. Korang Jadilah Celebrity

Yang ni siapa cakap tipu saya tak taulah nak kata apa.  Pernah ke korang tengok follower twitter artis bawah 1K.  Takde beb melainkan dia tu pelakon extra dalam drama bajet rendah.haha...  Kalau korang celebrity korang tweet pasal korang pi lunch pun dah ada orang follow.  Kalau tak mampu jadi celebrity then baik korang buat cara 1 sampai 4.

p/s:

* Follower itu penting dalam twitter sebab kita boleh kongsi ilmu & ia juga satu sebab kita boleh buat banyak duit dari twitter.

* Sila jangan guna third party punya medium untuk dapatkan follower sebab takde guna pun diorang akan follower untuk tarik follower jugak.  So tiada unsur sharing di situ.


* Blogger amat memerlukan Twitter untuk perkenalkan blog mereka.  Kalau follower sikit macam mana nak up kan blog maliankan ada follower lain RT.

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails