MACAM MANA NAK UBAH SAIZ WIDGET GENG BLOGGER

MACAM MANA NAK UBAH SAIZ WIDGET GENG BLOGGER 

Salam guys,

Entri ni keluar sebab ada yang bertanya pasal widget ni.  Saya tau ramai yang dah terpengaruh dengan dakyath widget ni hoho... Tapi masalah utamanya ialah saiz dia.  Ok jom saya tunjuk cara dia.  Kalau tak silap dulu Kong ada buat satu tab untuk ubah saiz dia dan bilangan liast dalam box tapi setelah lama tak godeh-godeh saya terlupa kat mana tab tu.  So untuk ubah saya rasa kita ubah manual jelah dan kita just boleh ubah lebar dan tinggi dia je.

1. Copy Coding Tu Masuk Notepad
2. Check Lebar Sidebar Korang
3. Ubah Saiz Pada Coding

4. Paste Kat Blog Korang

Kalau tak silap lepas kita ubag tinggi dia mungkin list akan jadi lebih panjang.Ini belum terbukti lagi sebab saya tak suka list yang panjang so saya tak cuba.  Lagi satu kalau korang nak list yang panjang tapi body dia pendek korang boleh buat setting pendek then tukar scrolling tu kepada YES.


Senang je kan tapi kalau korang tak boleh buat bagitau jelah nanti saya try usha apa yang boleh saya tolong ye.  


'Malique Angkat Tangan...'
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails