BEAN MORENO YANG SEDANG GILA EDIT GAMBAR DENGAN ADOBE LIGHTROOM

BEAN MORENO YANG SEDANG GILA EDIT GAMBAR DENGAN ADOBE LIGHTROOM



Salam semua,

Ok sebelum saya start entry ni saya just nak remind yang ni adalah entry yang menunjukkan saya adalah seorang amatur dalam photography dan photo editing.  Bagi yang pro gila macam satu hamba Allah tu sila janganlag anggap saya ni bagus sangat sebab saya baru belajar dan saya ulang sekali lagi baru belajar.

Pernah nampak lambang atas tu.  Bagi yang tak tau itu adalah lambang Adobe Lightroom.  Saya baru nak jinak-jinak guna benda ni sebab last time saya guna Photoshop.  Tu pun lepas satu dari kawan saya syorkan guna.  So dengan bersemangatnya saya install masuk dalam pc saya (faham-faham dah le ye).  Apa yang bestnya Lightroom ni ialah korang tak perlu pening kepala untuk adjust or edit gambar.  Korang just download preset kat internet then apply masuk gambar.  Ada macam-macam preset yang boleh korang guna.  Tapi bagi yang dah mahir korang boleh adjust sendiri function or view gambar tu.

Ni satu contoh di mana saya guna preset frosty season :

Sebelum edit :-



Selepas Edit :-




Actually hasil preset Frosty Season lain.  Gambar ni jadi lepas saya adjust beberapa function kat Lightroom.  So bagi korang yang baru nak belajar photo editing korang boleh try software ni memang simple dan mudah.  Tidak perlu form J...  Tidak perlu penyata bank simpanan selama 6 bulan. hak3...


p/s :


Khas untuk Redmummy - "Kakred sekarang saya dah pakai bedak tebal-tebal cantik tak? Masa untuk tukar avatar..."


* Kalau still tak faham nanti saya akan keluarkan tutorial guna benda ni.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails