SALAM MAULIDUL RASUL UNTUK SEMUA MUSLIM

SALAM MAULIDUL RASUL UNTUK SEMUA MUSLIM



Salam semua,

Macam yang kita tahu hari ni adalah hari kelahiran Nabi Muhammad SAW.  Lahirnya Rasulullah adalah untuk tunjuk path yang betul serta memberi cahaya kepada semua umat Islam.  Tapi semakin kita membesar semakin kita lupa ajaran.  Semakin kita maju semakin mundur corak pemikiran Islamic kita.  Saya bukan nak bersyarah agama kang tak pasal-pasal ada je yang tegur.  Maklumlah saya ni budak baru dalam blogging dan kat luar sana ramai ramai otai-otai blog terutama sekali dalam Sahabat Blogger.Ooops, bukan saya sorang yang cakap ramai yang dah bersuara.

Satu daripada ajaran Nabi Muhammad ialah Kasih Sayang dan juga Hormat Menghormati.  Tapi apa yang kita nampak sekarang ramai yang tak ikutpun.  Semua hanya fikir kepentingan diri sendiri je.  Kita tak payah pergi atau tengok dalam dunia blogging ni dah cukup.  Actually bila kita dah berada di atas maka kita akan lupa orang di bawah sedangkan sebelum kita naik kita gunakan ilmu yang dia provide untuk sharing.  Adakah itu cara korang hormat orang?  Fuh bagi saya kalau korang ada sifat macam tu satu je saya boleh saya cakap.  Korang lah makhluk paling annoying dalam dunia.  Apa yang korang nak bangga dengan follower ribu-ribu.  Apa yang korang dapat dengan popularity dalam group.  Hebat kah?

Sebab tu saya cakap kita semakin melupakan satu ajaran yang cukup mudah bila kita kecap sesuatu.  Bila kita dah rasa diri kita terlalu hebat maka kita takkan ingat dari mana asal usul kita.  Saya ada satu soalan yang perlu korang jawab iaitu Ke manakah hilangnya sifat Kasih Sayang dan Hormat yang telah Rasulullah terapkan dalam kehidupan kita?


p/s :


* Harap-harap otai kat Sahabat Blogger tak serang saya dengan hadirnya entri ini. Ini adalah personal view dari blogger cap kentang putar, Bean Moreno.

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails