LANGKAH PERMAINAN SEO PALING PENTING IALAH SUBMIT SITE

LANGKAH PERMAINAN SEO PALING PENTING IALAH SUBMIT SITE

Salam guys,

Dah lama tak update blog ni sebab agak sibuk menjalani aktiviti harian.Ok straight to the point sebab saya akan cuba gunakan kaedah KISS (Keep It Short & Simple).Apa yang korang faham pasal SEO (Search Engine Optimization)?Bagi saya ia adalah penyenaraian blog di dalam engine carian atau paling mudah ialah 'pengindeks'an pages dalam blog di enjin carian.

Kalau korang perasan ramai yang dok cite pasal benda ni dan kalau korang nak traffik yang super dooper banyak korang kena mahir dengan permainan SEO ni.Kalau korang dah faham dengan teknik SEO ni senang je orang kata update sikitpun visitor mencurah-curah (betul ke?).

Ok sebelum korang tau benda lain dalam permainan SEO ada satu kaedah yang mana ramai orang lupa untuk buat dan bila tak buat benda ni memang effek SEO mungkin takkan dapat kat pages korang.Adakah korang familiar dengan perkataan Submit Site?Submit Site bermaksud menyenaraikan site kite di Search Engine untuk di'index'kan oleh crawler.Macam mana nak submit URL kat serach Engine?

Google - Klik Sini
Yahoo! - Klik Sini
Bing - Klik Sini

Korang try submit URL korang kat 3 serach engine terbesar dunia dulu.Tengok apa kesan dia.Ada banyak lagi tempat korang boleh submit dan benda tu nanti saya share dengan korang.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails