KONSERT DIRAJA 2011 UKM

KONSERT DIRAJA 2011 UKM



Salam guys,

Ni cerita dua minggu lepas.  Saja je tak mau update awal-awal sebab tak mau jadi traffik hunter (uiks benda ni pun boleh main SEO ke?haha).  29 Januari hari tu saya dan aiensepet dapat invitation dari UKM untuk pergi Konsert DiRaja 2011 habis nuffnang dah tak invite pi event mana-mana so saya pi jelah konsert ni.  Bila sebut konsert je mesti ramai yang ingat bunyi yang bising dan situasi lompat-lompat.  Owh tidak ini bukan konsert Paramore Live In KL tapi konsert formal.  Disebabkan ini konsert formal maka saya pun kenalah berformal kan ...




All black tau tapi bukan player rugby.  Saya dah habis formal dah tetiba ada plak mamat pakai bajuk chikanoz kotak-kotak. Owh dem... Konsert ni memang slow sikit umpama korang pi layan lagu Kitaro. Lagu-lagu dia semuanya traditional termasuk lagu Negeri Sembilan. Ini kali pertama saya dengar lagu Negeri Sembilan.  Lagu paling hebat dan boleh masuk carta Era ialah lagu 'Makan Sireh'.Tak percaya pi tgk youtube.


Tarian Melayu Asli

Ni time lagu  Makan Sireh


Tapi saya tak pulang dengan hampa sebab saya dapat tengok satu artis yang sememangnya saya nak tengok dia perform live.  Mempersembahkan Francisca Peter ...



Suara dia memang best memang dari dulu saya admire.  Unik beb..


p/s :


* Teringin nak pi Konsert Francisca Peter tapi mahal sangat.  Kak Fran boleh tak sponsor saya nanti saya buat review.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails