UPDATE STATUS FACEBOOK MELALUI TWITTER

UPDATE STATUS FACEBOOK MELALUI TWITTER

Salam guys,

Soalan pertama sebelum saya teruskan entri ni ialah adakah anda mempunyai twitter dan facebook.Bagi yang tiada akaun twitter boleh abaikan entri ini dan baca entri lain ataupun pi buat akaun twitter dan jangan takut tiada bayaran dikenakan.Kenapa saya buat entri ni?Sebabnya ialah ada ramai pengguna facebook yang ada akaun twitter tapi tak guna dengan alasan malas nak update dua status.

Banyak cara yang kita boleh guna untuk usha kedua-dua platform ni antaranya ialah hootsuite.Pernah dengar tak?Nanti saya ceritakan apa itu Hootsuite.Hari ni saya nak share macam mana nak update status kedua-dua social network ni hanya dengan online twitter je.Macam mana saya buat.Saya guna Selective Tweets.

1. Connectkan Facebook Dengan Twitter

Korang just search selective tweets kat facebook lepas tu just go to apps.Bila dah masuk kat screen id masukkan id korang macam ni :



2. Taip Status Kat Twitter


Macam biasalah korang just letak je apa-apa status kat twitter korang tapi make sure jangan lebih 140 char.Contohnya macam ni ...




Sila jangan lupa letak #fb yang bermaksud masukkan tweet saya ke facebook.hahaha...Lepas tu apa yang patut korang buat ialah tekan button tweet dan usha status facebook naik tak tweet tu..


p/s :


* Saya kurang guna facebook most of status tu update dengan kaedah ni je.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails