CARA BUAT DUIT DENGAN BLOG

CARA BUAT DUIT DENGAN BLOG



Selamat malam guys,

Malam ni saya just nak share something yang mungkin ramai nak tau.  Kalau tak ramai anggap jelah ia sebagai satu perkongsian.  Hari-hari saya blogwalk mesti ada satu dua blogger yang tulis pasl income Nuffnang tak naik-naik.  Bagi saya itu normal beb sebab tu dah banyak kali saya bagi tau nak blogging kena ada ilmu dan kena belajar.  Kalau kita asyik tulis entri je dan jadi reporter tanpa gaji lepas tu tak mau research memang pemikiran kita akan tertumpu pada satu je.

Pasal Nuffnang saya tak mau komen sebab saya faham business advertising memang ada pasang surut dan pesaing diorang pun dah bertambah.  Jadi tak heranlah kalau kerdipan ads dn buffered earning tidak banyak buat masa sekarang.  Kalau niat korang memang duit jangan join Nuffnang pi buat akaun Adsense sebab itu lebih masyuk.  Ok malam ni saya nak ajak korang supaya tak tumpu pada satu (jangan guna untuk bercinta.hak3).  Ada beberapa cara yang korang boleh buat untuk earn duit :

1. Heartbeat

Ni adalah cara terbaru untuk earn duit.  Sekarang tengah meletup kat pasaran.  Actually ni bukan blog advertising company.  Heartbeat ni adalah satu company yang menjual barang 'custom souvenir' diorang cuma mintak tolong korang 'advertise'kan produk diorang.  Korang bukan sahaja dapat earn duit dari penjulaan barang tapi jugak dari 'genuine click' dan juga registration.  Rate bayaran korang boleh refer kat web Heartbeat. So bagi yang sayangkan status gliterati Nuffnang sila buang perasaan risau anda dalam longkang sebelah rumah. Persamaan Heartbeat dengan Nuffnang ialah nak cashout kena ada RM50 dalam akaun.

Nak register pi sini

2. Buy Blog Review

Korang pernah bermimpi tak nak dapat advertorial dri Nuffnang.  Saya pernah dapat advertorial cuma tak berapa ramai.  So kalau korang nak merasa buat advertorial berbayar korang boleh cuba register benda ni.  Bezanya nilai dia tak sebanyak advertorial Nuffnang lah.  Average satu review yang korang buat ialah dalam USD 1- USD 30++ .  Tapi kelemahannya korang kena tulis review dalam English.  So benda ni boleh bantu korang menjadi seorang yang pandai dalam English.  Lagi satu benda ni berdasarkan lelong.  Siapa bagi harga best dapatlah review.

Nak join boleh pi sini

3. Social Spark

Yang ni berplatfom IZEA.  Yang ni lebih kurang macam BuyBlogReview cuma korang tak payah bid.  Cuma tunggu advertiser layan blog korang dan suruh korang tulis pasal diorang.  SImple je kan.  Setiap review korang akn dibayar dan nilai ditentukan oleh advertiser berdarsakan cara penulisan korang, PR blog, Alexa rnking dn juga taffik korang.  Social Sparks banyak advertisr so pandai-pandai koranglah.  Ni pun korang kena guna English baru boleh naik.

Nak register pi sini.

4. Image Space Media

Korang pernah tengok tak pengiklanan melalui gambar dalam blog korang.  Nak kata lama tak lama baru pun tak baru.  Saya pun baru try dn ada lah hasil sikit.  Nak kata jutawan taklah tapi bolehlah sara makan minum.  Dengan benda ni apa sahaja gambar yang korang place kat log akan diletakkan iklan.  So setiap klik dari gambar tu korng boleh earn duit.  Dengan Image Space Media korang akan dibayar ikut jumlah klik pada ads di gambar.

Nak register pi sini.

Actually ada banyak lagi cara nak eran duit ikut blogging dan Melromeo pun dh ada tunjuk.  Tapi korang jangan letakkan duit sebagai priority korang dalam blogging sebab kalau itu lah tujuan utama maka hancus... Saya nak ingatkan sekali lagi benda ni tak boleh buat korang kaya cuma boleh lah dapat sikit-sikit.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails