-= ThANk GoD You SaVe Me =-


Alhamdulillah raya hajipun nak dekat dah.Hari ni pagi2 ada something yang buat saya sedih.Sebab apa???Sebab saya dihina oleh seseorang.Even saya xtunjuk yang saya sedih tapi it's hard for me to accept when people insult me because actually i never ever or even thinking to insult other people.
Selepas peristiwa pagi tadi saya terfikir, adakah hormat itu letaknya pada wang ringgit,perwatakan, ataupun personaliti seseorang (setau saya saya kacak...hahaha).

Ntahla...Apa yang boleh saya buat just teruskan hidup and clear up my mind.dan seperti biasa teman "gay" saya iaitu ROKOK byk berjasa(xtaula DUNHILL tu jantina apa...rasa lelaki kot)...Saya seorang yang susah nak menagis(kalau Aznil suruh saya nangis kat dlm MMA kompem org ketawa!!!) tetapi nak kawal hati memang susah that's why la saya perlukan rakan "gay" saya untuk membantu.

Setelah saya menghilangkan tekanan bersama
rakan "gay" saya kembali normal dan dapat berfikir secara waras.And then tanpa diduga datang satu peluang yang saya xsangka2.sebelum saya pergi opis tadi saya cume ada RM2(pergh miskin gile mamat nih) je dalam wallet.tapi berkat doa n maybe Allah nak tunjuk KUASA(bukan koperasi usahawan muda KL ye) Allah dalam masa 3 jam je wallet saya berisi RM250.Betulla cakap guru Metaphisic saya iaitu Daddy "A" :

"In our life we have to struglle and depend on our Creator(ALLAH).Believe me that CREATOR will never let the creation live in horrible life.If we seek and ask help or guidance then he will give help to
us..."

Kadang2 kite cume tau yang kite susah tapi kite terlupa yang kite juga adalah ciptaan yang memang lemah.So bile dah tau diri tu lemah pandai2la mintak tolong.Bukan asyik nak menyalahkan orang lain orang yang paling teruk menyalahkan takdir.So just igt :

"Jadilah kite seperti bayi yang baru dilahirkan.Ia akan menangis apabila inginkan susu dan ibu bapa akan segera mencari susu untuk bayi"
(maksudnya : sekiranya kite dalam kesusahan mintakla pertolongan dari-Nya nescaya Allah akan segera memberi pertolongan yang kite tak duga kehebatannya)

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails