-= LeMaHNya ManUsIA =-

"Aku nak jadi kaya..."
"Aku nak bukak carwash..."
"Aku nak jadi boss..."
"Aku xnak keje ngan orang..."
"Aku nak bukak bisness itu...bisnes ini"



Selama ni kite ingat kite kuat...
Selama ni kite ingat kite bagus...
Selama ni kite ingat kite tau semua...
Selama ni kite ingat kite sempurna...

Tapi kite lupa dan xpernah nak cari apa salah yang kite buat...

Selama ni kite rase kite boleh dapat apa je...
Selama ni kite asyik berfikir semua nikmat kite punye...
Selama ni kite asyik bercerita nak itu nak ini,buat itu buat ini...
Selama ni kite rase nak pasang impian,capai itu capai ini...

Tapi kite lupe yang tanpa usaha kite xmungkin kite dapat apa yang kite inginkan...
Kite asyik2 terlupa yang setakat berdoa n mintak je tanpa usaha bende tu xkan muncul...


Selama ni kite asyik bercakap "aku nak berubah"
Selama ni kite asyik cakap "Aku nak ubah hidup aku n keluarga aku"
Selama ni kite asyik omongkan "Aku nak solat"
Selama ni kite asyik bersuara "Allah itu Tuhanku dan Islam agamaku"

Tapi xpernahpun kite arahkan diri kite ke arah apa yang kite cakapkan...apa yang kite omongkan...apa yang kite suarakan...Setakat cakap depan kawan2 nak show off jek...Betul ke??? Betul ke cara kite ni...Cakap je...orang kata cam tin kosong yang bunyi tanpa isi...

So kawan2...Saya just nak ingatkan diri saya n korang semua...sebab saya pun manusia biasa je...makan nasi lauk pauk...minum air neslo ais...So :

-> Jangan kite terlampau cari kesalahan orang...terlampau mengharapkan orang lain nak betulkan hidup kite...Terlampau mengharap pada pertolongan orang lain...kite just belajar n cube dulu...

-> Jangan asyik ingat kite ni terlampau sempurna n xnak berusaha...Usaha dulu jangan asyik nak ngecek je...asal keje orang lain nak masuk line jugak...kalau kite dah ditakdirkan untuk hebat bahagian repair software jangan sibuk nak buat keje hardware...belajar xpe tapi jangan ngecek...(hehehe...itu saya la tuh)

-> Kalau kite nak berubah or nak buat sesuatu tu...cube buat dulu jangan bercerita dulu(gebang2...).Ni tak asyik bercite jek nak buat itu nak buat ini...usahanya xde...at last mintak gak tolong kat orang...(saya jugak tuh...hahaha-apa la cite kelemahan sendiri) Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails