-= PeLUpaNya MaNUsiA =-


"Jangan kita melupakannya

ketika langit cerah bersinar...

Jangan kita melupakannya
ketika langit mendung xbercahaya
"

-=KRU feat MAWI - SUJUD=-



SITUASI 1
APA!!!Gua dapat RM215K...pergh...
APA!!!Gua dah boleh beli Caldina...
APA!!!Gua dapat projek BESO...
APA!!!REZEKI gua murah ma!!!

- bile situasi macam ni jadi...hati kite hepi...bile senang skit jek lupa tanggungjawab...lupakan yang wajib...dah xnak buat...Kite lupakan dari mana bende tuh datang...walaupun duit tu kite amik dari bank,kete tu kite beli kat kedai tan chong motor,kompeni bagi projek,duit masyuk hari2 customer kasi...Tapi asal die tetap sama macam kite DARI...(lu pk la sendiri)

SITUASI 2
ALAMAK!!! gua kering xde duit...
ALAMAK!!!Family gua tgh senak xde duit...
ALAMAK!!!Mak sakit...
ALAMAK!!!gua pegi keje naik moto jek...kalau hujan mesti basah...

- bile situasi ni jadi...ramai antara kite yang baru terkial2 cari kain pelekat n tikar terbang kite tuh...padahal masa diri tengah senang...lepak bilik main FIFAONLINE...hahaha...Bende ni memang adat manusia...susah baru nak ingat kat pencipta...Itu kire OK...ada yang blame rabak2 pencipta...xsedo diri...

p/s:

- TOLONGLA...Jangan asyik nak buat bende yang belum tentu dapat tolong kite...Buat yang
wajib dulu n then baru pk cara yang lain untuk berdamping n memohon(sbb itu cara lain
yang xwajib)...buat yang wajib dulu...IGT kalau Allah nak bagi die akan bagi tanpa tapisan(hijab)

- Jangan time senang lupa sape kite sebab apa yang kite dapat tuh baru skit jek...ada byk lagey
so kalau kite nak explore mintak pada die dengan buat yang wajib dulu bukan yang sunat dulu...

- Banyak di antara kite termasuk diri saya yang maha lemah ni xtau nak bersyukur...Insaf sekejap je...Insaf time2 kite susah...insaf time2 kite nak mintk je...Tapi bile dah dapat apa yang kite nak tuh...kite lupa...Mula tinggalkan apa yang kite buat masa kite nak merayu dulu...


- Igt bende nih...
" Pencipta akan bagi tanpa memilih n bile DIA bagi memang melimpah2...Tapi Dengan KUASA DIA...Bile die tarik semuanya akan habis sekelip mata"
Jadi tolongla bersyukur di kala senang n susah...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails