TerTEkAn tAHap HujAN LebAt

Pergh... Bile kita dengar jek perkataan tekanan pale otak kite mesti terus serabut...hm...kenapa eyh macam tuh even bende tuh sebenarnye takde apa pun...Even tekanan tuh milik orang lain pun bile die cite kat kite...Kite akan pressure dan bile kite pressure mula la nak marahkan...
tapi "cool" sebab post saya kali ni just nak cite beberapa tekanan yang saya alami tapi mungkin bile korang baca xrase apa kot (uiks kenapa macam tu plak xadil la)...

Apa yang buat saya tertekan :

-> Saya tertekan bile rumah depan umah sewa ni di"renovate"
"pergh gile bising ma...gua bingit dengar bunyi msein die...siang malam pagi petang memekak...nak tido nak buat keje semua potong...otakpun jadi sipi2 nak pecah...(bile saya tulis je ayat ni mesin drill terus senyap...hahahahaha...tau plak eyh)"

-> Saya tertekan bile datang opis jek nampak muke Cik Nuar
"Haha sebab die suke bagi arahan & pendapat yang pelik2...huhu...xfaham perasaan n masalah orang lain...yang die tau sale2...yang die tau nak marah2 jek...(tapi itu 2 bulan lpas sekarang ni dah ok bile jumpe jek...pis ko tolong downloadkan aku lagu...pergh lega siot)

-> Saya tertekan bile tunang saya ngamuk xpasal2 padahal time tu saya tgh ade mood nak...(ehem2)
"Ntah eyh..bende ni selalu gak jadi...hahaha...memang tabiat kot...bile mood saya dah sampai ke kemuncak tetibe je semangat harimau menguasai dirinya..kahkahkah...tapi xpe saya jenis yang cool tertekan kejap jek die kuarkan semangat harimau saya kuarkan semangat kura2...kan kura2 slow...hahaha"

-> Saya tertekan bile dah plan nak makan kat bawah kedai mek tuh tutup...
"Hm...memangla ramai yang akan cakap carila kedai lain...tapi bagi aku kan kedai mek ni istimewa...walaupun mek tu tak layan saya bile aku kacau2 die tapi nasi goreng ikan masin(favorite saya) die pergh....pastuh tiap2 bulan die akan tambah barang dalam kedai(sekarang dah ada kolam ikan tau)...

-> Saya tertekan bile kepala xboleh faham anggota badan..
"bunyi macam peik kan...tapi sape yang faham2la...tu tersirat sebab kalau saya tulis yang betul2 ada la yang akan cari saya nak bantai(hahahaha xtakutpun bak datangla)...kenapa saya cakap macam tuh...Sebab bile kepala bagi arahan pelik2 mestila anggota badan xbleh nak buat...contoh bile kepala cakap tangan ko pegi kocok...akal tak dapat nak bayangkan sape2 tapi terbayang nasi dah tentu tangan pegi masak nasi...betul tak???So kepala tolongla pk2 kan yek"

-> Saya tertekan bile tgk adik "shave" kepala die setiap 2 hari sekali...
"Hahaha memang pelik tapi anugerah tuhan...rambut die hari ni shave esok dah kesat dah...tapi dah lame saya xnampak die bela rambut panjang...hahahaha"

-> Saya tertekan minyak tapi gear xmasuk lagi(hahaha)
"Pergh malu beb...Gua pkai Viva tapi meraung mcm Fairlady ma....dah la time tuh nurse baru balik kelas semua usha gua pelik...hahaha...jatuh saham gua...(alamak ni ayat yang boleh mendatangkan keraguan seseorang...harap2 die xperasan la eyh)...Baby abg xde maksudpun so jgn pk bukan2 eyh...hahaha...

---> So apapun tekanan yng korang hadapi,tolong la cool...jangan libatkan orang lain dalam hal ni(jgn marah2 org lain xtentu pasal sebab nnt diorang plak yang akan tertekan betul tak???) bak lagu kumpulan Hujan - Definasi kelajuan...uiks salah lagu plak lagu DEWA - Hadapi dengan senyuman...hahahahaah Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails