ILhaM PeRTaMa BetUL...

Hm... Post ni saya nak berkongsi satu pengalaman yang mana ada yang anggap remeh tapi penting (tapi klu korang ada yang cakap xpenting aku peduli apa->betul tak???)...hehehe
Tapi bende ni real beb...saya alami byk kali dan mungkin korang pun pernah lalui (yang xpernah lalui tu diam2 sampai dapat eyh)...pergh pengalaman ni memang pelik tapi satu pemberian sebenarnye...

Pernah tak korang bile buntu tetibe je korang terpk satu cara untuk settlekan masalah tuh...bende tuh datang secara sepontan dan banyak di antara kite yang amik leceh..ada yang cakap " itu semua bayangan je"...itu xpe... ada plak yang cakap "itu semua setan punye keje,"....

Betapa ruginye kite sebab xpernah nak hargai apa yang Tuhan bagi...Sekarang cube korang pk apa perbezaan manusia ngan haiwan...ha... saya dah tau jawapannya...mesti korang kata akal fikiran... Tapi kalau saya kate apa yang korang pk kan tuh salah... mesti korang kate mcm ni plak"Ko ni gile ke bean...kan itu beza die..."hahahaha...

Tapi pada hakikatnya memang korang salah...kenapa saya cakap macam tuh...kalau haiwan atau bahasa kasarnya BINATANG tuh xde akal...mcm mana die boleh berlari,makan,buang air besar,kencing, takpun kejar pencuri kalau pencuri masuk umah(spesifik untuk ANJING)...betul ke tak???

Ok biar saya bagitau apa bezanya manusia ngan binatang...bezanya ialah imaginasi...hahaha...
sape kate salah jumpa saya kite sparing...(huhu macam kuat je aku ni)
Ini adalah apa yang kite bayangkan adalah sesuatu yang akan menjadi doa dan apabile kene dengan situasi ia akan jadi real...percaya atau tidak...terpulangla...itu kelebihan seorang manusia yang kite semua xambil pusing (selalu kite pusingkan ayat sampai orang pening)

hm..saya dapat ni bile saya cube belajar tetang ilmu metafizik dari seorang dr. yang xpayahla korang tau sape klu ada jodoh korang akan tau la kot...

saya bagi contoh apa yang saya bagitau tadi...hm satu hari saya terbayang nak makan pizza kat ttdi tapi duit tgh xcukup ni... saya duduk kat umah je sebab time tu cuti. seorang rakan saya tanya
"Bean ko xkuar ke hari nih."
"tak kot tgh xcukup sen la..apasal ko nak payung ke???"
"x ar biasa klu malam je ko mesti ilang,ko x gi jumpe tunang ko ke???'
"xkot tgu duit jatuh dari langit dlu ar"

hahaha... tapi dalam kepala asyik igt pizza jek...
tetibe Ringtone David Archuleta bergema...hm..tunang saya yang kol...
nak tau tak apa jadi???
perh...gua dapat makan pizza...nak tau kenapa???

"Abg..b bosan ar jom gi kuar kite gi makan pizza"
"Aduhai mcm mana eyh...b abg duit hari ni xbape nak cukup"
"Ala apa abg nak risau kan b ade duit pkai la duit b dlu nnt abg gaji abg belanja la plak"
"nak makan pizza kat mana???"
"Kite pegi pizza TTDI la...Jauh skit..."

Dari situasi ni apa pendapat korang...mesti ada yang cakap kebetulan kan...
Ok2...xpe...ada lagi satu...

Saya baru dapat gaji tetiba terlintas nak gi makan kat kopitiam KJ(dekat ngan umah wandy)
Tetibe ringtone David Archuleta berbunyi...mesti korang dah tau sape kan..

"Abg jom kite kuar makan nak tak???"
"Tula abg baru nak ajak...kite gi makan kat Kopitia KJ nak tak???"

"Apa yang best kat sna eyh...b xpnh gi sna lagi"
"Kat sana char kuey Teow sedap"

"Okla"

Tapi bile nak gerak gi tempat kejadian si die cakap

"Apa kate kite gi Murni...dah lama kite tak gi sana"
"Haah eyh abg pun dah lame xmakan roti beckam"Tanpa berfikir sayapun anggukkan kepala

semasa perjalanan ntah macam mana saya bawak kete n berhenti kat Kopitiam...

"Abg kan kite nak pergi Murni kenapa berhenti sini...Mabuk eyh"

saya terus pergi ke murni yang susah nak dapat parking tu...
sampai je kat Murni saya dan tunang baru nak duduk...pelayan tu sampai jek dengan muka selamba cakap

"Bang kedai dah tutup...datang esok jela eyh..."

setau saya murni pukul 2...tapi hari tu tutup awal...hahaha
Adakah anda nampak apa yang berlaku...semua kejadian dah ditentukan oleh Allah...Bile kite mintak die akan bagi..dan bile die bagi cube jgn tolak...jgn pertikaikan kuasa ALLAH...

So...harap korang xcakap aku gile...hahaha...ini just daripada pengalaman aku...klu korang xcaye...pegi mati la sama lu orang...gua atas mari ma!!! hahahahahahaha...
<<>> Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails