PoKoK DBKL Ngan PoKoK HuTan

Pergh sorry lama xpost entri...Saya agak bz..nipun baru habis kursus kwen petang tadi...

hm...hahhaha...

Saya sendiripun pelik gak denga tajuk yang saya tulis ni...kelakarkan...tapi tajuk ni akan jadi menarik untuk kite kalau kite jadikan contoh teladan...

"Kenapa DBKL bukan MBPJ takpun MBBP"

Ini soalan lazim yang akan korang tanya kan...Saya dah dpat agak dah soalan loyar buruk ni...so korang jgn la nak pk apa aku akan jawabkan

"Mestila sebab aku duduk kat Key Ell,Kalau aku duduk BP mestila aku ntulis MBBP betul tak???hahahaha"



Okalah sekarang ni saya bukak cite eyh pasal pokok nih...Ok korang cube pk eyh...Semua orang nak berjaya dalam hidup...Ada ang nak jadi kaya...kete besar...duit banyak...keluarga bahagia...Bini cantik(hahaha itu aku pun hampir nak dapat dah)Mana ada orang yang nak jadi miskin or penagih dadah(kecuali die keje perisik)...hm...Tapi untuk berjaya dalam hidup or dapat apa yang korang nak tuh korang kene korbankan sesuatu...

SANGGUP KE KORANG...

Kalau korang sanggup...saya akan katakan :

"Anmum essential dan Tom Tom Bak Bagus!!!"

Kalau XSANGGUP

"Jangan la korang harap apa2..."



kenapa saya cakap macam tuh...Untuk berjaya mendaki bukit(pergh jgn pk bukan2 eyh) kite kene beli tools,kasut,n macam2 termasuk persediaan untuk daki bukit tuh...Itu semua duit tuh mna ada bende free...Haa itu adalah pengorbanan semuanya...

SANGGUP TAK KORANG JATUH N BANGUN SEMULA

Jatuh dan bangun semula tu penting tau...Semua orang yang berjaya pernah merasa situasi Jatuh n Bangun...Even Donald Trumph,Bill Gates ataupun Tokey Restoran SYED...

Dorang semua pernah berjaya n pernah merasa macam mana sakitnye jatuh...Diorang sanngup sebb bagi diorang kejatuhan tu adalah proses untuk belajar dan diorang xmerungut tapi mencari jalan...

SANGGUP TAK KORANG MENGHADAPI CABARAN N DUGAAN

Ini bukan macam lagu kumpulan hujan...itu dugaan lain...ni dugaan untuk berjaya...Bile kite nak berjaya...kite kene hadapi dugaan dengan sabar...Dugaan2 tu memang agak berat...korang akan terpaksa bergaduh dgn orang yang korang sayang...SANGGUP???Saya sanggup sebab kalau saya gaduhpun saya dah tau mcm mana nak tundukkan keadaan tuh
hahaha...ni reality tau...

SANGGUP TAK KORANG BERSABAR
Bile ada dugaan...korang knela sabar...kalu gelojoh mcm mana nak dapat...Betul tak???Oklah saya bagi contoh...Korang nak mintak duit kat bapak korang...Pada masa yang sama bapak korang tgh kering(bukan kerin tubuh badan...maksudnye xde duit la...apala lampi sangat...)...
Korang rase klau korang pakse bapak korang bagi duit...dapat tak???mestila xdapat...silap2 kne maki je...hahahaha....(tapi mana ada bapak yng nak tgk anak die susah)...so pk2 ka la yek..

"Bean apa nih tetibe plak jadi pakar motivasi...ko nak ganti Dr Fazlee ke???Kan tadi ko kate nak cite pasal pokok kan???"

Haaaaaa.....Tgk...Itu dugaan yang korang kne hadapi untuk suruh aku bercerita kalau pasal pokok pun korang xbleh sabar...Apatah lagi bende2 yang besar...hahaha..pklah yek kawan2...

sekarang boleh sabar ke tak???heheheh...cian korang eyh...Ok2 saya cite skang eyh...

bezanye pokok DBKL dengan pokok hutan ialah apa yang saya katakan dalam ayat2 sebelum nih....Pokok yang hidup di hutan...tumbuhnye secara semula jadi...xde proses2 tiruan...maknanya pokok kat hutan tu tumbuh dari bentuk asal n skit2 membesar(melalui proses semulajadi) mana ade pokok kat hutan yang tumbuh2 terus besar(betul tak??)...pokok durianpun kecik dlu...

Berbeza ngan pokok DBKL...Tumbuh2 je memang dah besar pastuh orang trim...so xsemulajadi...senang...comfort...xde effort...itu kate orang putihla...jadi pkok tuh memang xtau nak idup sendiri bergantung pada usaha pekerja DBKL...hahaha...

Sekarang nampak tk statement saya dari atas sampai ke bawah...sama tak ngan perbezaan pokok...So geng pk2 kan lah eyh...

p/s :
- saya xmintakla korang jadi pokok...Itu perumpamaan jek...Tolong jangan LAMPI eyh...heheheh
- sekali lagi adik Tom Tom Bak...Jangan la saman abg...nnt abg dah byk duit abg belanja adik asi krim eyh...hahahahahaaha Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails