MaaFKaN DiA...BerTeRimA KasIH PadA SeMuA...& BerSyUKuR PaDanYa...

Pergh...panjang betul tajuk...Sayapun xtau tetibe je otak bagi arahan kat tangan saya untuk tulis tajuk ni...Mungkin sebab arahan ni dah ada gambaran pastu arahan kepala pun boleh difahami anggota badan yang lain so tertulis la tajuk post ni...hm..."apa lagi ko nak ngarut nih bean"...(biasanya ayat abang man) xpun dia akan cakap macam ni"Bean ko tulis apa tuh...JANGAN"..kakakakaka...

Oklah sambil mendengar lagu slot akasia-fabulous cats saya terus gak tulis...sebab otak tgh sedap(bukan sebab layan eramin 5 eyh)...

Ok..firstly maafkan dia...kenapa saya nak bercite pasal memafkan ni...sebab ia dituntut dalam Islam...kenapa???Bende nipun dlu saya xboleh terima...mesti ada di antara kite yang akan cakap

"sekali dua boleh la...kalu esok die buat lagi...lusa die buat lagi...minggu depan plak...pergh sampai bile bro..."

memang betul bende tu jadi...saya pun alami jugak bende yang sama...saya sampai nak bunuh orang tu pun ada...tapi bile terigt org pertama yang akan dibicarakan kan akhirat ialah pembunuh terus xjadi(hahaha poyo jek xkan saya nak bunuh orang...saya kan kerdil jek)...
tapi bile saya terdengar ade suara yang mengatakan ayat yang mcm nih:

"Bean biarkan la die...itu af'al(peel/sifat) die...buat apa nak layan...umpama ko bergaduh dgn org bodoh...kopun akan jadi bodoh..."kata beliau(kawan2 cube teka sape) sape tau jawapan tel saya eyh...

saya mula terpk betul jugak kata die...kite marahpun xgune sebab die mmg macam tuh...so saya assume je la die tuh kurang pandai(aduh terkutuk pulak turun ilmu aku)...Jadi bermula dari hati hingga ke seluruh badan saya memaafkanla die setiap hari...(oops semalam ada terkutuk jugak!!haha)

Lagi satu kenapa Islam suruh kite memaafkan org...sebab bile kite memaafkan orang...kite akan tenang dan die...(terpulang pada tuhan)...bile kite tenang kite akan rileks dan boleh buat keje kite dengan mudah...so maknanya xde masalah...sebab tu even kalau saya kne marah ngan tunang saya(walaupun bende tuh bukan salah saya) saya akan rileks dan senyum(kadang2 ketawa) sebab dalam hati saya berkata maafkan la die...memang die panas baran...xcaye tanya tunang saya...hahahaha....

Secondly...Berterima kasih pada semua...Ini melingkupi anggota badan...persahabatan...dan jugak apa je yang ada disekeliling kite termasuk semut yang amik gula kat dapur kite...kenapa perlunya ini...sebab bile kite berterima kasih atas ciptaan tuhan...ciptaan2 tersebut akan menerima isyarat daripada kite dia secara tidak langsung akan mendoakan kesejahteraan kite...termasuk anggota badan dan roh...n kite kne igt bahawa masa akhirat anggota kite(kecuali mulut) yang akan menjawab pertanyaan dan menjadi bukti...hm...

Lastly...Bersyukur...Bersyukur kepada Allah ke atas kurnian-Nya...Sebab klu Allah xizinkan kite hidup...xdapatla kite hidup...xdapat kite hidu udara...n xdapatla kite melihat(terutama awek2 seksi)...oopss ayat perangkapla plak...kepada sesiapa yang berkenaan tolong maafkan saya sebab saya makhluk tuhan yang normal.hm...Dalam erti kata yang senang merasai nikmat dunia la...

So pk2kan lah apa yang saya beritahu ni...ketiga2 faktor ni boleh membantu kejayaan insan tau...kalau tak percaya cube buat...pergh lega ma...xkirala lu mana mari... atas mari ka...matahari naik mari ka...(huhu jgn la kambu aku lepas baca ni eyh just hepi2...)...sebab kite semua manusia yang dijadikan-Nya...

Jadi Maafkan...Berterima kasih...dan bersyukurlah dalam hidup kite nescaya kite dapat hidup yang selesa...AMIN...

p/s:
- Tgh tunggu apa yang nak dapat untuk hari ni...Dan saya yakin ia akan sampai kejap je lagi...hati sedang berdebar2...fuh....siappun...\
- Igt rihanna ngan T.I pun ade cakap Livin' Your Life hahaha Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails