TenAGa TaRIk TenAGa

Salam semua...
pergh dah bebrapa hari saya fikirkan apa ynag nak ditulis...hm...akhirnya dapt gak idea nih...
Korang tau tak apa yang ada dalam tajuk yang saya tulis nih...

"Apa ni bean memang gua xfahampun...kejap2 ko jadi pakar motivasi...kejap2 jadi bomoh...ni ko nak jadi apa plak nih...jadi prof plak ke???ko ajar fizik ke???"

hahaha...memang ar tujuan saya tulis blog nih untuk penigkan korang semua...Tapi kalau korang faham apa yang saya tulis nih maknanya IQ korang bagus la...

Senang cite macam ni la...
Mungkin korang tak perasan yang diri korang nih ada kelebihan...Setiap manusia boleh melahirkan satu energy(tenaga) yang mana ia membantu dalam kehidupan kite nih... dengan tenaga yang dikurniakan ni kite dapat semangat dan macam2 bende yang boleh membantu kite buat kerja2...

pelik kan...

Kalau korang nak tau tenaga nila boleh digunakan untuk macam2...(termasukla ayat pompuan)...jangan salah guna eyh...bahaya...

Dalam bahasa orang putih saya cakap mcm nih " Law of attraction"
Sebagai contoh eyh...

dua hari lepas masa saya kerja(adik dah tentula cuti...hahaha) saya dah siap buat satu laptop customer...teteiba saya dapat satu call dari customer lain...

"Pis ni z*** , jap lagi saya datang boleh...laptop saya xde driver display la"

"Datang ar bang saya pun memang xde keje dah nih"

"Ok 15 minit saya sampai"

Lepas 15 minit Z*** pun sampai...Jadi sayapun carikan driver tuh dengan menggunakan line internet yang sememang nye slow kat office...

"Pergh slow la bang...saya xdapat cari sekarang...kalau kat umah boleh la..."

"xpela awak bawak balik nnt malam awak anta kat umah saya"

"OK"

Customer tu pun blah ngan hampa...sayapun tgh pening nak cari kat mana sebab laptop die downgrade ke xp...

teteibe tgh saya kemas2 dah nak balik(memang selalu balik awal pun ...adikpun sama)... customer tadi sampai balik...

"Pis awak boleh buat data base tak..??? saya ada projek web database 2 plak tuh...tapi saya cari orang xjumpe..."

"Boleh bang tapi saya kne study balik la...bende dah lama tinggal..bile start???"

"Tula igt kalau awak boleh kite buat dua orangla...awak cakap payment nnt kite gi deal ngan customer nih"

"Bile start bang"

"Satu tuh bulan 1...lagi satu bulan 3...amacam ade beran???"

"boleh bang nnt saya study balik skit2"

"saya dah lama nak cari partner tapi semua xbleh...so klu awak boleh kite buat same2 la..."

So customer tu blh lagi sekali...dalam hati nih hepi beb tetibe dapat buat projek luar...Gile lu kalau satu projek boleh taruk 1500 dua dah 3 riban maa...hahahaha...So rezeki tu memang la Allah yang bagi tapi konsep alam yang Allah cipta tu iaitu manusia memerlukan manusia lain...manusia xboleh idup sorang2...kite kne berkongsi...dan Allah dah tetapkan setiap manusia ngan daya tarikan masing2...sekali kite niat mesti dapat even bende tuh jahat...Inilah yang dinamakan "Law of Attraction"

mam kite ngan gf kite la...masing2 memerlukan...sebab tulah Allah ciptakan Adam n Hawa...hmmm...renung2kan dan selamat beramal...

p/s :

- tolong jangan gune untuk ngorat awek eyh...terutama yang dah bertunang n nak dekat kawen...(igt kan diri sendiri la bro..) hahahahaha...

- jahat dibalas jahat...baik akan dibalas baik...so buat la bende baik...
- Dr Izzi hj Ali kalau terbaca post ni...jgn marah eyh...saya gune tagline dr...hahahaha
- kalau korang nak tau lebih mendalam masukla blog kawan saya:

wiseman1stopcenter Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails