-= KiSaH MeMbeBeL =-



"Abang...tadi kan b ada bukak email webmail..."

"Ada apa dalam webmail tu ada cite baek tak??"
"Ada cite pasal orang kuat membebel..."

Cite die macam ni...

Satu hari seorang suami yang sudah berkahwin
selama 5 tahun pergi berjumpe seorang dukun
hebat yang tinggal di hujung kampung...


Tok Dukun : Ye cik ada apa2 yang boleh tok tolong
Suami : Tok boleh tak tolong saya...Saya dah xthn
sebab bini saya asyik membebel je...
Pagi membebel...malam membebel xhenti2...
Ada x ubat yang boleh bagi mulut isteri saya senyap...
Tok Dukun : Lah itupun xtahan...ubat tu memang la ada...tapi dengan syarat...
Suami : Apa die tok syarat die...saya xkisah asalkan diri senyap...
Tok Dukun : Syarat die jangan menyesal...amacam boleh???
Suami : Apa saja tok janji mulut die berhenti membebel...Twistis Binget tok!!!
Tok Dukun : Kamu amin bende ni...letak dalam minuman die...bile die tido kamu campakkan die dalam perigi...PASTI mujarab
...


Lalu suami itu balik dengan happy sebab dah dapat
penawar..Setibanya die kat umah bini die masih
membebel lalu diajak makan dan die meletakkan
apa yang diberi oleh tok dukun tadi dalam minuman
isterinya lalu isterinya tertido selepas makan...
So dengan peluang ni si suamipun terus mengangkat
isterinya lalu menghumbankan isterinya ke dalam perigi...

Pada hari pertama ketiadaan isterinya si suami sangat
gembira tetapi setalah beberapa hari si suami semakin rindu
dengan suara isterinya lalu berjumpa semula dengan tok dukun...


Suami : Tok saya rindu boleh tak tok kembalikan isteri saya
Tok Dukun : kan aku dah kata jangan menyesal...Kalau ko nak jugak jumpe bini kau esok pergi ke perigi bawak tali...sekiranya ringan maka isteri kau sudah tiada tapi sekiranya berat maknanya itu adalah isteri kau dan tarikla die ke atas...Buat tiga kali...


Jadi si suamipun pergi ke perigi dan melakukan apa yang
disuruh oleh tok dukun tersebut dengan bersungguh2..
Dua kali si suami buat tetapi masih ringan juga tali tersebut...
Dengan rase hampa si suami mencuba sekali lagi dengan taktik yang sama..
Kali ketiga tali tersebut berat dan dengan bersungguh2 die menarik
tali tersebut tetapi malangnya yang keluar bukan isterinya tetapi...

JEMBALANG!!!

Lalu si suami memarahi jembalang tersebut...


Suami : Hey jembalang ko pulangkan balik isteri aku sebelum aku baca bismillah!!!
Jembalang : Bro gua rase lu xpayah baca bismillahpun kalau lu nak amik bini lu amik la gua pun dah xtahan dengan mulut die...sebelum lu campak die kat dalam ni hidup gua tenang bro tapi lepas die duduk kat dalam ni BENGET bro!!!badan gua pun dari licin2 dah berbulu!!!Nak amik la bini lu ni...membebel je...tapi gua rase die dah mati kot sebab lu biar die xmakan xminum...


Jadi dengan penuh penyesalan si suami membewa
balik mayat isterinya...

p/s :

- xtaula macam mana rumah tangga artis2 rap macam eminem,jay z,kanye west...mesti lagey BENGET seyh!!!cakap xhenti2...
- Bercakap xpe jangan cakap yang berpanjangan nnt orang marah...
- Sebelum buat pk dulu jangan main ikut je nnt menyesal...
- Jangan percaya kata2 bomoh or tok dukun...Syirik percaya pada bomoh...
- Kalau dapat orang yang suke membebel tu terima jelah jgn byk songeh...dulu sebelum kawin boleh plak terima...ni dah kawin xnak trima...xbersyukur betul!!!


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails