-= SoLaT eQuALs tO MeDiTaTion =-

Pergh tajuk macam nak cite omputih...ahaha...
Bukan xnak cakap omputih tapi kalau saya speaking
kemungkinan besar Barrack Hussein Obama pun
sukar untuk memahami bahasa inggeris saya sebab
dah tahap2 tinggi punya tu yang malas..haha
...

Sementara nak tunggu pc lap ni siap install OS...
So saya nak tulis pasal satu artikel mungkin ada antara
korang yang tau kot sebab bende ni common sgt tapi
saya nak jugak tulis sebab ni blog saya ikut suke saya
la nak tulis pasal apa pun...jangan nak komen lebi
h2 eyh...
Disebabkan byk pc yang kene diformat so saya google
meditation(pergh ayat omputih seyh)
dalaman utk bdn dan
apa yang berkaitan ngan solat subuh so saya dapat

la result google (bukan result PMR eyh) yang mcm ni :




Okalah name blog ni Personaku Pada Kalamullah...
Dalam blog ni ada tertuli bahawa solat yang khusyuk
boleh diibaratkan sebagai meditasi (bukan kump rock tu ye)
yang melebihi daripa meditasi biasa (ini bermakna...
kalau kite solat dah xpayah dah nak gi kelas meditasi or
pegi kelas yang ajar buat yogala & etc...)


KENAPA???

Sebab masa kite bersolat kite akan menggerakkan semua
anggota2 badan termasuk bibir, urat2 saraf dan otot2 serta
semua part2 yang ada dalam badan jadi ini je dah sama mcm
bermeditasi dan cukup sama macam kite bersenam...
xcukup lagey???Ok menurut sains masa kite solat frekuensi
nature akan berubah dan menjadi tenang di mana itulah yang
dinamakan ALFA frekuensi...

APA ITU ALFA???

Alfa merupakan satu alam di mana first creation dijadikan dan
dan apabila kite mencapai frekuensi ALFA kite boleh mintak apa
yang kite inginkan pada pencipta dan INSYALLAH akan termakbul...
Sebab masa kite tengah dalam ALFA frequency jiwa kite tenang
dan xmemikirkan sgt tentang kekusutan hidup dan ini yang dinamakan
KHUSYUK dalam solat...pergh punyela susah nak dapat bende ni...
Saya rase kalau semua orang dapat bende ni xde orang yang hidup
susah...Tapi nak buat macam mana manusia ni senang lupa asal usul...

Menurut kajian seorang professor dari Harvard University(xkanla xtau)
apabila manusia bermeditasi mereka hanya akan menggunakan 17% oksigen
lebih rendah daripada keadaan biasa...so jantung akan berdegup lebih
perlahan dan gelombang tetha akan meningkat dengan jelas...
Apabila gelombang tetha akan meredakan tekanan dan kite akan lebih gembira...

Oklah cukup la saya cite sampai cini...kalau masuk lagey dalam nnt ada yang
masok hospital gile plak..ahahaah...
Jadi renung2kan dan Selamat Beramal...

p/s :

- So lepas ni xpayah nak gi kelas meditasi macam datin2 kat luar sana tu...
pegi meditasi class boleh bayar ribu2 tapi telekung yang RM50 xnak beli
pastuh sibukla sakit sana sini...
- Yang penting solat...Masa solat la masa yang sesuai untuk kite dekatkan
diri ngan ALLAH n then mintak kat die apa ynag kite nak...ni x...ngadap xnak
tapi dok mintak macam2...bile xdapat salahkan tuhan...

MEMAAFKAN...BERTERIMA KASIH DAN JUGA BERSYUKUR ITU ADALAH KUNCI KEHIDUPAN!!!


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails