-= KoPi Kaw & Air SuaM =-

Salam...

Tujuan saya tulis entri ni bukan nak suruh korang semua gi kedai makan order yek...
Sebenarnye perbezaan kedua2 minuman ni merujuk kepada diri kite sekarang & kejadian asal kite...
Selalu bende ni orang kite kate
"kain batik ngan kain putih (bukan pulak lagu kumpulan PUTRA ye...)"

KENAPA???


Bayangkan kite dah sebagai contoh saya ...
dah 27tahun hidup ma...(alamak terbuka pulak rahsia keremajaanku)
dalam 27 tahun kehidupan macam2 kite dah buat (dosa...pahala...)
macam2 kite belajar(jahat...baik...)
macam2 yang kite tgk(satu warna...byk warna...)
so byk la sangat input yang telah kite serap dalam diri kite(xkirela +tive or -tive)
jadi bende2 ni dah tepu dalam diri sehinggakan ia dah jadi macam rutin...


Berbeza ngan masa kite baru lahir(budak2)...
kite suci(muke pun xde jerawat)
kosong(xtau apa2...)
Dulu mana kite tau nak bershuffle...
apatah lagey nak ngorat pompuan...betul tak??
sebab tu doa budak kecik akan dimakbulkan tanpa hijab...
dan hijab anggota badan pun tak tertutup...
sebab tu budak kecik die asyik nangis malam2(sebab die ternampak roh berkeliaran)
TAKUT...


KENAPA kite xnampak...
Jawapannya...
sebab kite dah byk dosa n hijab telah ditutup oleh Allah...

Sekiranya kite nak apa yang kite mintak tu jadi realiti(pasti berjaya di akedemi islamiah...)
so kite kene buang kopi o kaw tuh buang inti2 dalam die dan jadilah air suam...
migrate diri kite kepada lebih suci...(Bukan migrate dari maxis ke digi tau..)
kembali la pada die...
InsyALLAH...
bile kite igt Allah...Allah akan bagi or tunaikan permintaan kite...
Sebab Allah xkan biarkan hamba die dalam kesusahan n kesusahan yang kte alami sekarang ni...
datangnye dari diri kite sendiri(permintaan kite tanpa sedar) bukan Allah...
Tolong salahkan diri sendiri dan jgn salahkan Allah..

Igt kite Khalifah yang dijadikan oleh Allah untuk mentadbir muka bumi...
Apa yang kite mintak kite boleh dapat...
Sebab hnya manusia sahaja makhluk Allah yang sanggup
mengucapkan Wallahi...Wabillahi...dan Watallahi...
yang man perkataan ni gunug ganangpun xberani angkat...

Sayapun baru je sedar bende ni semasa saya mencari Keyakinan saya kepada Allah...
dan saya rase saya hampir jumpe dan mungkin semakin dekat kot...
sepanjang saya dalam process healing...
setakat nih hati hepi n saya takut nak buat jahat walaupun skit..
so saya nasihatkan korang n mungkin diri saya supaya muhasabah lah diri...
bile kite dah jumpe tune die(bukan tune kete yek...)...
pergh memang best gua cakap lu...

-= Renung2kan dan selamat beramal =-


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails