IMPIAN REMAJA

PERSONAL : IMPIAN REMAJA

Selamat petang.Bean Moreno baru lepas mandi rasa lega balik2 kerja terus mandi.Hilang semua stress kepala otak.Amacam?Dah tengok Churpchurp yang berwajah baru?Register sekarang kalau nak start earn.Sebab lepas ni bila dah ada task untuk Facebook korang mesti teruja beb!Silap2 Youthsays pun korang tak pandang.



Korang pernah dengar tak title kat atas tu.Sebenarnya saya 'translate'kan perkataan di atas dari salah satu lagu Katy Perry yang bertajuk Teenage Dream.Mesti ada orang yang cakap dream tu bukan mimpi ke?Sayapulak akan jawab dream dengan impian lain ke?Kumpulan Nidji pulak cakap mimpi adalah kunci untuk kita menaklukkan dunia.Semua orang ada mimpi ataupun impian masing2.Betul tak betul.Dari impian nilah kita akan set target hidup kita dan strive plus survive dalam kehidupan.Kalau takde impian susahlah nak maju.Memang dari kecik sampai besar kena buli je.




Saya ada impian saya masa remaja (abis sekarang dah tua ke?).Dulu masa saya muda remaja saya nak sangat jadi terkenal.Taki kiralah dalam apa je yang saya buat.Yelah dari kecik sampai masuk sekolah menengah saya asyik kena buli je.So saya mula buat something yang boleh ubah pemikiran orang yang mengatakan saya cuma hidup untuk dibuli.Dengan niat yang tak seberapa nak betul saya join dengan budak2 skinhead.Maka bermulalah ekspedisi Bean Moreno untuk memperkenalkan diri.Berjaya tak?Yes berjaya tapi saya dapat nama dan orang kenal saya tapi saya hilang satu benda.Apa?Saya hilang family.


Selain tu saya ada impian nak banyak duit.Buat itu buat ini semua benda saya buat.Masa tu tak fikir dari mana datang sumber duit.Janji nampak 'helaian hijau yang tak berapa nak hijau' jalan je.Memang dapat duit banyak tapi at last...Korang sendiri pun tau,bila2 dia nak tarik plup! sekejap je.Sebab banyak duit lupa diri lupa family.Semua hancus siap rumah terbakar lagi.


So korang kalau ada impian get on going don look back.Saya cerita ni bukan sebab nak ingat masa silam saya.Saya just nak kasi ingatan.Setiap apa yang kita nak itu kita boleh dapat dengan beberapa syarat:



  1. Ingat Yang kita ni cuma hamba
  2. Buat apa yang patut
  3. Usaha untuk capai
  4. Jangan riak bila berjaya
  5. Ingatlah orang yang tersayang (alamak ni iklan kemalangan la pulak)
Dah panjang sangat pulak entri.Korang mesti boring kan.Untuk hilangkan boring saya nak korang dengar lagu ni dan amati lirik dia :




Katy Perry - Teenage Dream -> DOWNLOAD HERE 

p/s :
  •  Beringat untuk bermimpi
  • Mesti hari ni sibuk orang tulis pasal ADUN Dato Abdul Aziz Moh Noh.Saya tak tau nak tulis apa pasal benda ni
  • Esok ada screening Tekken.Korang rasa best tak?

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails