SINETRON | CINTA KIRANA

SINETRON : CINTA KIRANA

Selamat pagi semua,amacam hari puasa tak?Saya macam biasalah memang tak boleh puasa dan sila jangan tiru lagak ngeri saya ini ye sebab saya dapat excuse dari doktor dan bukan saje2 tak nak puasa.Jadi Don't try this at home.hak3...Macam biasa saya meneruskan rutin sebagai seorang pesakit dengan schedule seperti ambil sample darah,check tekanan darah, dan juga makan 12 biji ubat.Jadi harap2 dengan makan ubat yang banyak saya bisa sihat seperti dulu.

Hari ni saya nak share dengan korang semua pasal satu sinetron yang agak best bagi saya.Kalau korang rasa cerita ni tak best itu bukan masalah saya sebab sebagai contoh bagi saya TEKKEN adalah satu movie yang paling tak best tapi ada jugak reviwer yang cakap best (mungkin bodek kot hak3).Bah kan cerita ni lebih best dari sinetron Cahaya yang mana heroin dia kaku dan yang penting takde package.hak3...


Korang pernah layan cerita Cinta Kirana.Sayapun tak tau macam mana saya boleh terjebak layan sinetron ni.Mungkin jugak sebab saya merupakan peminat Nia Ramadhani (malangnya dia dah berkahwin).Cerita ni pasal seorang cewek (mak aiyh betul2 terpengaruh) kampung yang mana dia berjaya menemukan semula neneknya dengan cinta lama neneknya iaitu 'Kakek' Rama.Akhirnya Kakek Rama berkenan nak jodohkan Kirana dengan cucunya.Berjaya tak Kirana?Itu korang kena layan sendiri lah ye.Bagi saya sinetron ni lebih best dan ringan nak dibandingkan dengan sinetron Cahaya yang asyik2 sakit lepas tu kadang2 buta.Huh!Amat membosankan.


Selain dari jalan cerita yang best satu lagi benda yang buat saya nak tengok cerita ni ialah OST dia.Pergh memang best siot lagu Yovie & Nuno - Dia Milikku.Dah pernah dengar kalau belum meh dengar (sorry tiada video clip.dah puas cari) :






Amacam syok tak lagu ni.Macam yang kita taulahkan Yovie & Nuno lagu dia memang style slow dan agak romantis.Dulu saya agak kureng skit dengan lirik diorang tapi bila dah lama2 dengar lagu menjaga hati baru terasa yang lirik dia ada something dan memang kena dengan muzik dia takde lah macam lagu penyelamat cinta kan.Memang ntah apa2 ntah dengar sekalipun dah menyampah apakan pulak banyak kali.


p/s :

  • Gambar & Lagu yang korang dengar tu saya ambil dari cikmin (sorry ye kak).
  • Dah join Churp2 ke blom kalau blom boleh register sekarang.Cepat2 sebab sekarang tgh banyak task so banyaklah duit.Jom Join sekarang!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails