PRODUCT REVIEW | LG OPTIMUS 2X

PRODUCT REVIEW | LG OPTIMUS 2X

salam guys,

Ok before saya start dengan review phone canggih ni saya nak bagi big thanks pada Nuffnang & LG & Celcom sebab bagi peluang pada saya pakai phone ni.  Terus terang saya cakap sebelum saya sentuh smartphone ni satu je tanggapan saya pada phone LG iaitu handphone yang biasa-biasa je.  Tapi lepas dapat on baru saya dapat rasa satu benda yang berbeza.  Korang pernah tengok LG Optimus 2X?  Ni bukan lori panjang yang boleh jadi robot tu ye itu Optimus Prime.



First of all sila abaikan muka saya yang monyok itu sebab itu muka letih. Ni lah bentuk rupa LG Optimus 2X.  Amacam cun tak? So jangan jeles ye.  Bagi yang dah pakai smartphone canggih-canggih mungkin mereka cakap LG Optimus ni biasa-biasa sahaja.  Bagi saya itu silap, memang kebanyakan phone LG agak kurang dia punya features tapi LG Optimus 2X ni ada beberapa kelebihan even dia jalan platform android.Bukan android biasa tapi adroid 2.2 beb.  Mau tau sila refer gambar di bawah.



Sekarang nampak tak apa yang ada pada LG Optimus 2X tapi takde pada smartphone lain.  Perbezaan dia ialah LG Optimus ni jalan dua processor iaitu Cortex A9 atau kita panggil Dual Core bila dah jalan dual core maka kelajuan dia menjadi lebih dan kita sebagai user tak perlu tunggu refleks application.  Yang paling best dia pakai Nvidea Geforce Tegra untuk jalan graphic.  Macam yang kita tau kalau graphic memang Nvidea adalah chipset yang paling best dan dia adalah pengeluar graphic card terhebat dunia.  Jom layan video kalau korang tak caya :




Sekarang kagum tak?  Sebut pasal graphic kan ia takkan dapat satu display yang cantik kalau output dia iaitu screen adalah cap ayam.  Tapi jangan risau degan Optimus ni dia pakai VGA LCD dan dengan gandingan dua-dua benda ni korang punya mata akan terpegun lihat gambar dan graphic. Kenapa saya guna Angry Bird sebagai demo?  Sebab Angry Bird menggabungkan sensitiviti touch screen, gambar yang menarik, bunyi yang jelas dan juga kelajuan processore untuk bermain.  Kalau smartphone tu takde ciri-ciri macam ni memang susah nak main Angry Bird


Function lain tak perlu saya sebut sebab lebih kurang sama je macam phone android yang lain yelah dari segi nak dapatkan apps semua korang boleh dapat FREE dari getjar.  Sayapun ada try download dari sana dan semuanya full version.

Amacam? Puas hati tak... Tapi kan sebenarnya kalau nak ikutkan memiliki smartphone tanpa melanggan Data Plan itu adalah satu pembaziran.  Yelah kalau takde Data Plan macam mana nak jalan function smartphone tu.  So jom saya suggest satu Data Plan yang memang best :


Nampak tak kenapa saya cakap Plan Celcom ni berbaloi. Dengan contact hanya 18 bulan dan commitment RM88/month korang boleh dapat phone LG Optimus ni dengan harga RM978  satu perlaburan yang bijak.  So korang bukan dapat 1 tapi 2 kelebihan bila sign up dengan Celcom Data Plan.  So siapa yang ada smartphone tapi still mengharap guna wifi kedai silalah bawak-bawak bertaubat ye sebab korang tak boleh ber'facebook' mahupun ber'twitter' sewaktu menaiki bas ekspress.hak3...


Ada sebab lain kenapa korang perlu sign up Celcom Exec 50 :


* Dapat FREE call ke nombor CELCOM pada hujung minggu.  So bergayutlah di hujung minggu.
* Cakap lebih jimat lebih sebab ada diskaun 30% secara automatik ikut kegunaan.
* Kadar panggilan hanya 10.5sen/minit  selepas korang entitle 30% discount.
* COntract yang minima berbanding telco lain iaitu 18 bulan sahaja.


Apa lagi cepat pergi ke Celcom center berhampiran untuk tawaran yang memang best ni.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails