MACAM MANA NAK DAPATKAN PERMALINK DARI TWEET | TUTORIALS


MACAM MANA NAK AMBIL PERMALINK DARI TWEET | TUTORIALS


Hye geng amacam..?Sihat?Kalau sihat jon kita share something yang actually saya baru je belajar last week dari Redmummy & Eyriqazz.Mungkin tak ramai yang perasan Twitter dah jadi macam satu fenomena social networking.Ramai user Facebook yang mungkin dah bosan dengan Facebook (termasuk diri saya).Dulu memang gila dengan Facebook sebab nak main poker and then nak borak-borak dalam chat.Sekarang facebook saya just guna untuk promote blog.

Kalau tak silap saya kebanyakan blogger kategori tegar ada akaun twitter dan diorang lagi rancak berkomunikasi dalam twitter.Saya dah lama ada akaun twitter cuma baru aktif last year.Itupun sebab teruja bila apa yang saya tanya kat tweet dapat jawapan yang pantas.Dalam entri ni saya nak share macam mana nak dapatkan permalink pada tweet.Biasanya korang bila sebut permalink korang just klik kat tajuk blog je kan.Kali ni cara lebih kurang sama je :



Bila korang dah login maka akan keluarlah timeline macam atas ni.Lepas je korang dah tweet maka status korang akan masuk kat timeline.Untuk keluarkan permalink status tu just klik pada timing status tu.Maka akan keluarlah :




Maka yang dalam kotak merah tu adalah permalink untuk status perutku sangat lapar.Senang je kan tapi benda macam ni Regional IT untuk The Store Corporation pening kepala nak buat.hak3...Oklah benda yang mudah tapi tak semua orang tau sebab bukan kita yang create Twitter kan.Trylah korang pasti takkan menyesal ada akaun twitter.


p/s :


- Thanks to Redmummy & Eyriqazz sebab kasi ilmu ni ye.Nanti saya belanja Milo Ais (oops kak red tak minum milo ais...lupa!)
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails