KITA SAMA DAN SERUPA TIADA ISTILAH HEBAT

KITA SAMA DAN SERUPA TIADA ISTILAH HEBAT





Salam guys, 

Semalam saya belajar satu benda yang best dari parner kerja saya.  Saya belajar satu phrase iaitu 'lama atau baru kita sama'.  Itu phrase yang dia cakap pada saya.  Semalam adalah pengalaman pertama saya urus server upgrade untuk The Store Corporation.  Dengan tiada pengalaman saya merangkak belajar.  Tapi yang buat saya terharu ialah seorang dari kawan kerja saya sanggup balik lambat dan ajar saya cara yang betul.  Walaupun berlainan bangsa tapi tiada istilah perbezaan warna.  Ok apa kata dengar lagu ni dulu sebab ia related dengan entri ni ...




Lagu ni tajuk dia Who Do It Better.  Ok fine sekarang kita tak payahlah nak cerita pasal blog atau apa sebab kang ada yang menangis pulak.  Generally dalam kehidupan kita tak boleh letak yang diri kita itu HEBAT ataupun MASTER.  Wah hebat sangat kah kita sampai kita perlu ketepikan adab dan respect.  Ini nama dia perjalanan hidup ye kawan-kawan.

Perasaan 'Aku Hebat' itu tak relevant dalam perjalanan kehidupan sebab kita kena ingat satu ayat iaitu aku tidak sempurna.  Kalau kita dengar lagu ni liril Altimet memang pedas.  So kepada golongan manusia yang dalam hatinya ada perkataan 'Aku Hebat' sila buang sebab dalam perjalanan hidup kita memerlukan manusia lain untuk teruskan kehidupan sebab tak semua benda kita tau.

p/s :

* Kepada yang berkaitan sila ingat phrase ini ye ...

"B4 we act against someone plz think who they are. Respect the people who gv all the knowledge to us coz without them we are nothing!"

* Tiada guna wujudnya jurang sebab bila darah mengalir ia tetap merah bukan hijau (itu alien)
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails