CULTURE : PERANGAI MANUSIA DI HENTIAN R&R


Hye selamat tengah hari.Hari ni update lambat sikit lah kan sebab tadi bertimbun kerja2 yang kena saya buat dan belajar.Al maklumlah budak badu belajar ambil galah tolong jolokkan.huhu.Semalam tak dapat nak update sebab terlalul penat dan saya nak mintak maaf pada Puan Aina sebab tak dapat nak attend wedding dia.Saya ada last minit familiy problem yang mana sepupu saya terjatuh pokok (sila jangan ketawa sebab ini serius).Nanti bila kita lepak saya kasi present yang saya nak bagi eyh.

Ok hari sabtu hari tu saya pergi Port Dickson sebab ada family gath kat rumah makcik (Kepada sepupu sepapat semua kalau nak upload gambar gi FB sila tunggu saya update Bean Moreno.com ye).Dah lama family saya tak gather2 together (ke saya je yang tak tau).Korang takkan nampak situsi tajuk di atas kalau kampung korang setakat satu kawasan,kampung sebelah mahupun kampung baru.Bila kita balik kampung (terutama sekali yang jauh) maka bila penat or perut dah bunyikan lagu RnB kita mesti nak singgah RnR.

Ok masa saya berhenti untuk isi perut kat RnR Seremban maka terlihatlah pelbagai ragam kota raya manusia kat sana.Sayapun tak tau apa puncanya.Adakah manusia semakin kaya dah ada banyak kereta ataupun tempat duduk kat RnR tu memang sikit.Tak kiralah apa sahaja yang berlaku ada tiga golongan yang wujud atau ragam2 manusia kat tempat makan iaitu :

1) BELI TEMPAT LAIN MAKAN TEMPAT LAIN

Saya tengok ada beberapa table yang diduduki oleh orang yang bukan beli makanan kat kedai RnR tapi diorang beli makanan kat KFC dan Sha Lala.Pergh dah tau beli makanan kat situ makan jelah kat tempat beli.Ni lagi memenuhkan ruang angkasa.Pastu buat muka tak bersalah tengok orang cari tempat.Terasa macam nak sound direct tapi apakan daya badan dia lebih besar.hak3...

2) BUAT MACAM LEPAK KAT KEDAI MAMAK

Yang ni satu hal.Beli makanan tapi dah habis siap boleh lepak borak2 kat table dia.Dah macam makan kat kedai mamak ataupun Chicken Heart Buffet tau.Macam haram.Pastu siap boleh hisap rokok berbatang2 dan muka buat dek je.Busuk punya orang.hoho...

3) BUAT MACAM TABLE TU DIA BELI

Hak3...Ni lagi satu kes di mana dia fikir table RnR tu bapak dia punya or dia ada share kat RnR tuh.Table khas untuk 4 orang dia bolot sorang.Bila orang tanya dia cakap ada orang tapi bila saya dah dapat tempat duduk dan bangun dia etatp duduk sorang je.Mungkin tak belajar pendidikan moral dulu atau tak pergi PLKN.Ces!

Oklah tu je nak update.Malam karang kalau tak kena 'Special Project' saya update TIPS ok.Hope korang support blog ni ye.

p/s :
*1* Jangan amalakan perangai buruk di atas walaupun bapak kita CEO Berjaya Holding ye.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails