FRAUD CLICK | NUFFNANG

FRAUD CLICK | NUFFNANG

Hye selamat malam ye semua.Saya amat bosan dan dah takde isu so nak bawak naik isu farud click.Rasanya kebanyakan blogger dah tau apa itu Fraud Click.Saya nak tulis isu ni bukan sebab nak tunjuk saya ni otai blog ataupun saya ni teramatlah bagus dalam berblog ni just reminder je.Sebab bagi saya semua orang ada buat salah.Tak semestinya blog kita rank alexa best kita dah kira paling best dalam blog sphere nie.

We take a break from our regular programming to bring you a community service message about something that is rather worrying to us lately.As you might already know, there are 2 types of Nuffnang campaigns that bloggers may earn from: Metered Cost per Impression (mCPM) Campaigns, which pay according to the number of blog visitors who view the ads running on blogs; and Cost-Per-Click (CPC) campaigns, which pay bloggers based on the number of clicks generated on the ads.We’ve noticed that certain groups have been engaging in click fraud, which is defined as clicking on CPC advertisements intentionally just to generate earnings for a blog’s owner. We understand that some of you may just be anxious about earning some side income from displaying the banner ads, but do note that this is in fact a violation of our Terms & Conditions under Section 6.
nak lebih baca kat sini 

Komen Bean Moreno :

* Actually warning ni dah beratus kali dah siap dulu hantar email tapi masalah still tak leh settle.Yelah memang susah nak control ada berapa puluh ribu blogger kan.

* Yang penting dalam blogging ni ialah kita kena tau rules & law dalam blogging so sebelum kena apa-apa baik dok kat jalan betul.Bak kata orang buat baik berpada-pada buat jahat biarlah pandai cover.Ooops.

Fraud click tak menguntungkan pun.Macam mana saya tau?Sebab dulu saya pernah ada plan nak buat team fraud click (ni citer dulu lah).

* Korang tau tak kebanyakan click tak dikira sebab korang just click tapi loading tak habis.So sia-sia saja....

Cukup lah kot khidmat pesanan masyarakat dari suterablogger.Korang pandai makan pandai lah simpan (sendiri faham sudah!)

p/s :

* Kalau kita blogging hanya untuk duit maka blog kita akan hancur!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails