KES BUNUH DATO SOSILAWATI LAWIYA | FAKTA DAN PANDANGAN

KES BUNUH DATO SOSILAWATI LAWIYA | FAKTA DAN PANDANGAN


Salam dan selamat malam kepada readers yang masuk blog cap ayam ni.Sebeleum apa-apa kita sedekah al-Fatihah untuk Dato Sosilawati Lawiya dan 3 orang yang lain akibat dibunuh secara kejam oleh manusia yang telah dicabut hati originalnya

.Mesti ramai yang tanya kenapa saya up kan entri ni agak lambat sedangkan kalau awal-awal saya publish entri tajuk ni dah tentu traffik saya 'kow' gila.Jawapannya senang je saya menulis ikut mood dan saya akan tulis entri ikut apa yang saya suka bukan ikut trending blogger (itu dulu lah).Dah letih lah nak kejar traffik sampai kena paru-paru berair tau kejar traffik.

Oklah macam yang kita tau satu pembunuhan kejam atau bolehla saya cakap Pembunuhan Of The Year telah berlaku masa bulan Ramadhan masa kita tengah sibuk-sibuk beli baju raya.hak3...Pembunuhan yang melibatkan jutawan kosmetik iaitu Dato Sosilawati Lawiya.Sebelum apa-apa saya nak mintak maaf sebab masa kehilangan Dato saya ada buat satu spekulasi yang mana saya terburuk sangka.Tapi saya tak sebarkan hanya saya je yang tahu.Sekarang ni kita tengok apa fakta yang berlaku rentetan kes pembunuhan Dato Sosilawati Lawiya :

* Dato Sosilawati Lawiya ada buat transaction bernilai berjuta-juta ringgit pada akaun Peguam (HINDRAF).
* Wang Berjuta-juta itu adalah untuk beli tanah dan perlaburan untuk membantu golongan ibu-ibu tunggal.
* Dato Sosilawati Lawiya dibunuh bersama Seorang Peguam,Pegawai Bank, dan Pemandu.
* Cara pembunuhan - Dipukul,Diikat dan dibakar.
* Saspek pakai Jam tangan Dato Sosilawati yang mahal tu.
* Serpihan tulang mangsa tertinggal.
* Peguam bersekongkol dengan adiknya dan beberapa orang untuk membunuh.
* Allah selamatkan anak sulung Dato Sosilawati kerana dia tak ikut mak dia.
* Peguam yang menjadi mastermind dan penipu tu sebenarnya ada rekod pembunuhan.

Komen Bean Moreno :

* Sekarang ni kita tak boleh beranggapan yang orang berpangkat ni seorang yang gentle ataupun budiman sebab zaman sekarang lagi kaya lagi kurang ajar.
* Walaupun berpangkat Dato dia tetap manusia dan takkan lari dari sifat tamak dan haloba.
* Peguam tu sebenarnya taklah bijak sangat.Kenapa?Sebab kalau dia nak bunuh dia kena fikir bahawa transaksi duit ikut bank bukan by hand.So kalau dia bunuh dah tentu dia orang pertama yang akan ditahan polis.Bongokkan...
* Kalau nak upah pembunuh biarlah yang ada pengalaman.Ni dah bunuh siap boleh simpan bukti iaitu JAM TANGAN MAHAL!Bodohkan!
* Kalau nak buat transaksi lebih dari RM50 sila bawa bouncer kelab malam yang tough-tough.
* Bila manusia jadi tamak maka perasaan hormat dan sayang tu automatik hilang.

Apa-apapun takziah pada keluarga mangsa bunuh yang paling kejam tahun 2010.Harap-harap ahli keluarga tabah dan biar undang-undang menghukum  pesalah (kalau ikutkan nak je saya lastik 'telor' pembunuh tu).

p/s :
* Ni pendapat saya tak semestinya sama dengan korang so apa pendapat korang pasal kes ni?
* Ada orang bunuh orang sungguh jahat orang itu...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails