BACKUP PLAN

MOVIE : BACKUP PLAN

Hye selamat pagi guys,apa cer orplan untuk Sabtu.Saya macam biasalah kena kerja hari Sabtu sebab kat sini tak boleh 'alternate' macam dulu.Tapi at least saya rasa best la jugakkan eve kene kerja hari Sabtu.'Actually' hari ni idea takde so saya rasa nak tulis 'review' pasal 'movie' yang saya tengok hari Khamis hari tu iaitu cerita BackUp Plan.Yang membezakan 'movie' kali ni dengan movie2 yang sebelum2 ni ialah kali ni saya tengok 'movie' bayar sendiri bukan dapat tiket 'free' dari Nuffnang walaupun saya dah hantar comment kat blog diorang awal (owwwh kecewa siot).


Sinopsis :


Zoe (J Lo) ni merupakan seorang perempuan yang tak jumpa2 jodoh yang seseuai untuk diri dia.Jadi disebabkan keinginan yang terlalu tinggi untuk berkeluarga maka dia mengambil keputusan untuk mengandung menggunakan teknik penderma sperma.Pada awalnya dia sangat gembira sebab dia akan beranak sebab dia dah 'budget' memang tak nak 'hooked up' dengan sesiapa dah.Tanpa disedari peristiwa curi teksi telah membuahkan bibit2 cinta.So diapun 'couple' dengan mamat tuh.Maka banyak lah peristiwa yang dilalui semasa diorang bercinta sampai lah akhirnya...


Kalau korang nak tau cerita ni apa kesudahannya pergi beli tiket kat cinema.Saya boleh cerita sinpsis je dan dah nama pun sinopsis kalau cerita sampai habis baik saya buat novel.Betul tak?Tapi kan agak sukar kita nak terima bila kita baru plan nak kahwin awek kita 'pregnant'.Kalau kat Malaysia memang akhirnya jawapan kepada persoalan ni ialah tong sampah lah kan apa lagi.


Dalam cerita ni ada 3 benda bagus yang kita boleh jadikan contoh dalam kehidupan iaitu :


1) KALAU KITA SUKA ORANG TU TERIMA LAH DIA SEADAANYA


Selalunya kita hanya akan terima seseorang tu hanya bila tau kebaikan dia je tapi bila kita dah kahwin dengan dia & dah nampak keburukan dia walaupun ia cuma sebesar biji sawi kita akan salahkan dia padahal sebelum tu cakap tak kisah.Yelah time tengah panas2 bercinta semua pun tak nampak buruk kan.


2) ANAK ITU PEMBERIAN SILALAH HARGAI


Anan itu pemberian Allah silalah hargai.Ni tak bila dapat anak bagi kat orang.Takkpun kalau dah tak nak gugurkan.Apa cer?Korang yang mintak benda tu so bila dapat silalah terima dengan hati yang terbuka walaupun itu ana luar nikah.Jangan buang sebab anak akan menambahkan keceriaan dalam rumah tangga.


3) ANAK ITU REZEKI DAN MEMBUKA PINTU REZEKI


Korang pernah tak dengar orang tua2 cakap yang anak itu pembawa rezeki terutama sekali anak pertama (ehem2...contohnya saya lah).Dalam cerita ni pada awalnya boyfriend Zoe merungut bila dengar dia akan dapat anak sebab risau pasal kewangan.Tapi bila dia terima dengan hati terbuka rezeki dia bertambah.So kita anggapkan anak itu pembawa rezeki bukan beban.Mugnkin time dia kecil kita akan sakit sikit nak bela tapi bila dah besar mana tau boleh jadi Perdana Menteri.Siapa tau kan.


Oklah nak sambung kerja sebab hari ni balik awal so kena siapkan kerja dulu.Nanti petang saya akan update lagi...


p/s :
* Rating cerita ni : 3.5/5 bintang
* Bilalah nak dapat tiket lagi...
* Hargailah anak anda
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails