KATA-KATA ITU SATU DOA

METAFIZIK : KATA-KATA ITU SATU DOA

Selamat pagi,dak breakfast ke blom?Hari saje2 je update awal bak kata muda-mudi sekarang gedik2.Hari ni saya tumpang kawan saya pergi kerja.Bukan apa tak larat nak hadap jam so bila naik motor tak lah rasa jam sebab boleh selit2.Lagi satu tak sanggup nak isi minyak yang hanya dibazirkan ketika beratur panjang di atas jalan raya.

Pagi2 ni saya nak share something yang sememangnya penting tapi kita dok buat tak tau je.Korang selalu tak fikir bahawa apa yang korang cakap tu bakal menentukan apa yang akan terjadi or hidup korang?Kebanyakan dari kita main cakap je apa yang kita nak cakap.Asalkan hati puas kita tak fikir apa lagi dah.Orang tua2 selalu pesan yang 'Kata-kata itu satu doa.Kalau disebut 44 kali benda tu jadi betul'.Tapi kita asyik fikir takkanlah kita akan sebut benda tu 44 kali kan.Korang kira ke?hak3...

Dalam kehidupan kita kadang2 tak sedar apa yang jadi itu adalah permintaan kita secara tak disedari.Kita suka cakap benda2 negatif walaupun perkataan itu tertuju pada diri sendiri.Betul tak?Ok saya tunjukkan apa maksud saya melalui situasi2 berikut :

1) SITUASI 1 

Orang 1 : Bro pinjam duit boleh aku tengah kering.
orang 2 : Alamak bro akupun TAKDE DUIT...

Korang tengok apa yang mamat tu cakap.Kan lebih elok kalau dia cakap duit ngam2 ataupun gunakan perkataan KURANG.

2) SITUASI 2

Orang 1 : Alamak apa lah dia ni.MATI lagi bagus!

Selalunya kita cakap ayat kat atas ni kat orang yang kita sayang.Tapi bila dia dah takde mulalah menangis menaglir air mata macam sungai Nil.

Saya bagi dua contoh je dulu ye.So apa kata lepas ni kita berfikir sebelum kita bercakap.Ingat dan tanam kat dalam diri bahawa apa yang kita cakap itu adalah doa dan ia mungkin boleh terjadi.Sebab kita ni pelupa dan tak suka nak makan kismis doa selalu.Then kitapun bukan kira berapa banyak kali kita cakap benda2 negatif tu.Apa kata kita cakap benda yang positif dalam kehidupan contohnya :

Saya nak jadi Jutawan!



Billionare - Travy McCoy Feat Bruno Mars DOWNLOAD HERE


p/s :

* Sorry kali ni tiada gambar mahupun link kepada mana2 blog.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails