BUKTI ALLAH DI MANA-MANA DAN DALAM 3D

ENTRI JUMAAT : BUKTI ALLAH DI MANA2 DAN DALAM 3D

Assalamulaikum saya Hafiz calon Imam Muda anda.Halamak sesuai lah nama tu dengan Imam Muda (saja nak perasan jap).Memandangkan satu dunia dah tau nama saya yang diberikan oleh mak bapak saya so saya tulis je lah.Jangan tanya macam mana boleh kantoi.Ini disebabkan semalam saya terlupa makan kismis doa then tak blurkan nama pada kertas KFC tuh.Lepas ni memang NorIman Nasuki dan Abang Azhar Ramli akan serang saya kow2.Itupun kalau diorang baca blog ni.Rasanya diorang tak baca sebab blog ni bukan top blog pun.Bukan tak bangga dengan nama tu tapi blog lebih sesuai kita gunakan nama pena (ni apahal masuk tips pulak ni).Gila tak bangga maksud nama saya Hamba Allah yang maha mengingat (walaupun sekarang terpaksa makan kismis untuk kuatkan ingatan.hak3).

Oklah sekarang ni semua filem yang keluar wayang ada version 3D.Tak kiralah wayang tu cerita kartun ke ataupun cerita real.Bila wayang tu dalam version 3D kita akan puas sebab rasa benda tu real je dan ada depan mata.Kalau kita tengok cerita hantu memang kita akan rasa nak lari keluar je dari hall sebab nampak hantu tu macam ada depan mata.So kesimpulannya memang puas!Tapi yang tak bestnya bila kena pakai spec warna2 tuh.Bagi saya memang annoying sebab saya rimas bercermin mata.

Tapi korang pernah tak rasa yang Allah ada di mana2 dan sentiasa perhatikan kita?Pernah tak kita rasa yang Allah sentiasa ada dekat dengan kita untuk kita berdamping dan merintih.Kebanyakan kita kadang2 tak rasa benda2 tu.Kenapa saya cakap macam tu.Sebab kalau kita rasa yang Allah itu ada di mana2 makan kita takde lah percaya yang kubur boleh bagi kita ramalan nombor ekor.Kalau kita percaya yang Allah tu ada kat mana2 takdelah kita buang bayi.Betul tak?Ok hari Bean Moreno nak share something special dan mungkin ramai yang dah tau benda ni.So thank kepada Jeman Beragas sebab benarkan saya ambil artikel ni dan ditulis dalam lenggok Bean Moreno.Pernah tak tengok gambar ni :



Apa yang korang kena buat ialah tumpukan perhatian dan pandang pada 3 titik tersebut selama 10 saat kalau nak buat lebih masa (Over Time pun boleh).Selepas itu kalau dah puas korang cuba pandang dinding.Apa yang korang nampak?Alamak instruction ada kat atas pulak tapi sebab saya dah tulis panjang2 saya biarkan jelah.


So ini adalah satu cara kita nak rasakan yang Allah itu ada di mana2 dan Allah sentiasa ada untuk kita.So jangan takut jangan segan nak mintak pertolongan dari Allah sebab dia Maha Berkuasa.Jadi bila terasa macam nak sangat berjumpa Allah tengok gambar ni dan kita akan rasa DIA ada dekat dengan kita tak payah susah2 beli spec mata 3D.


p/s :
* Benda2 macam ni boleh buat kita sedar yang kita ni bukan hebat sangat dan segala apa yang kita ada itu cuma pinjaman dari Allah bukan dari bank.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails