PENGARUH IKLAN ITU MEMANG KUAT

PERSONAL : PENGARUH IKLAN ITU MEMANG KUAT

Selamat tengahrai semua,Bean Moreno baru balik kerja so buat satu entri sebelum pergi bersiar2 ke Low Yatt.Semalam heboh satu dunia yang Paul The Octopus dah ada pesaing dah.Sekarang dah ada Mani The Nuri (betul ke?) yang boleh meramal perlawanan bola sepak.Tapi yang tak best nya dua2 binatang ni meramalkan dua team yang berbeza.Memang lawak la tuan2 kepada binatang ni.Lepas habis Worldcup ni ntah apa jadi kat binatang2 ni.Ntah diorang kenal ke tak player2 bola.Kalau nak tau sapa hebat cuba tanya siapa yang score pulak.

Zaman sekarang ni ada macam2 iklan.Bila ada satu event besar mesti banyak company2 besar yang bikin iklan untuk event tersebut.Contohnya macam Worldcup kali ni.Tak pasal2 Messi,Lampard dengan Torres kena turun Malaysia jadi duta Astro (ye ke?).Korang rasa berapa peratus tahap pengaruh iklan2 ni kepada pengguna macam kita.Korang pernah tengok iklan Axed tak?Ala iklan deodorant terbaru tu.Kalau tak pernah saya tunjukkan :





Iklan ni bagi saya memang kreatif la kan.Hari Rabu hari tu saya dengan aiensepet pergi beli barang keperluan rumah kat Giant.





Alamak terkantoi pulak beli 'jajan'.So bila kitorang berjalan2 nak pergi kaunter bayar barang2 ni maka saya ternampak sesuatu yang sebenarnya tak payah belipun takpe.Tapi selepas aiensepet cakap dia nak belikan so saya terima jelah dengan hati yang girang.Barang free pulak.Dengan harapan yang tinggi menggunung saya teringin nak beli barang ni.Nak tau apa?





Mintak maaf gambar agak kelakar sebab nak cepat.Akhirnya saya terjebak dengan pengaruh iklan.Harap2 menjadi iklan tu.Mana tau tengah jalan2 tetiba ada awek mintak no pulak.Tapi jangan mintak nombor ekor ye saya bukan pawang atupun dukun.

p/s :
* Tak dapat nak join gath GB sebab ada hal penting yang perlun saya buat hari  ni
* Pak Sak sorry tak dapat nak attend wedding ko.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails