KENAPA EVENT ITU PENTING DALAM BLOGGING?JOM PI BLOGGER GATHERING 26.12.2010

KENAPA EVENT ITU PENTING DALAM BLOGGING? JOM PI BLOGGER GATHERING 26.12.2010

Selamat tengahari,

Seram semalam still terbayang-bayang sebab cite kurafat tu memang seram.Nanti saya review sebab gambar semua kat rumah.Korang akan nampak keganasan seseorang di blog itu hanyalah satu eset maya sahaja dan ia akan berubah apabila melihat cerita seram.hak3...

Ok satu persoalan yang harus dijawab seorang blogger iaitu Kenapa Event Itu Penting Dalam Blogging?Siapa boleh jawab soalan ni.Kalau ditanya soalan ni saya akan jawab event tu sangat penting terutamanya blogger baru macam saya.Simple je meh saya share kenapa event tu penting bagi saya...

1. Dapat Kawan Baru

Dalam dunia ni manusia perlukan kawan.So bila pergi event mesti ada jumpa blogger lain.Dari situ kita boleh kenal dengan orang-orang baru.Tak kiralah dia baru buat blog sejam sebelum event tu dia tetap manusia kan.So dari event kita tambah kenalan.Mungkin dulu kita ni Skinhead yang anti social tapi dengan pergi ke event kita akan kenal ramai orang.Maka silaturahim pun akan terbentuk.Korang jangan fikir itu je kemungkinan dengan pergi event macam nilah korang dapat bertemu jodoh.Siapa tahu kan Ajal,maut,jodoh & pertemuan tu kuasa Allah kita cuma berserah.Tapi perkara ni dah berlaku.Tak percaya pi tanya Anakperak ngan Redlinda.uhuks...

2. Dapat Share Idea

Manusia ada macam-macam ragam.Kalau dah macam tu setiap manusia ada style dan cara yang berbeza.Bila kita pergi event maka kita boleh share benda yang berlainan dari apa yang kita fikir.Sebagai contoh,kita blogging mesti kadang-kadang kita buntu idea takpun susah nak pilih template.So bila kita berjumpa blogger lain mungkin dia boleh suggest apa yang bagus.So dari situ pertukaran idea akan berlaku dan ilmu akan berkembang.Bak kata orang muda macam saya 'Sharing Is Caring'.Tapi Orang tua macam Eyriqazz akan kata 'Sharing Tak Boring...'...hak3...

3. Dapat Up Traffik


Siapa tak percaya pergi event boleh up traffik?Bagi saya boleh sebab event tu sendiri akan mempromosikan blog korang.Macam mana?Simple je korang pernah dengar exchange link tak?Sila jangan ingat exchange link hanya boleh berlaku di dalam alam maya sahaja.Kalau korang hanya berfikiran macam tu sila ubah sebab itu hanya pemikiran orang yang sempit.Masa kat event ramai yang akan serah kertas untuk korang tulis url korang.So dari situ korang dapat promote url blog korang secara FREE!Korang kena ingat setiap manusia ada citarasa yang berbeza so dalam ramai-ramai takkan takde sorangpun yang akan minat blog korang,MUSTAHIL!Melainkan kalau korang privatekan blog korang (memanglah siapa yang boleh baca).


4. Dapat Try Goodies


Ok bila kita pergi event mesti organizer ada bagi goodie punya.Kalau takde memang organizer atau advertiser tu kedekut.Paling cikaipun dalam event tu mesti korang dapat makan makanan yang korang tak pernah makan.So eventlah peluang korang nak rasa apa je benda yang korang tak pernah rasa or buat (sila anggap ini utnuk benda-benda halal sahaja).Sepanjang saya join event macam-macam goodie yang saya dapat ini termasuk deodorant spray dari Gatsby.hak3...


5. Dapat Idea Untuk Menulis


Dari event korang akan dapat idea untuk tulis macam-macam.Tak semestinya korang pergi movie screening korang just kena tulis pasal movie tu tapi korang jugak boleh elaborate banyak benda tentang apa yang terjadi.Contohnya pergi screening Kurafat.Banyak benda boleh cerita selain movies contohnya Blogger Ganas Takut Tengok Cerita Hantu.Kan ke idea semua tu.So korang tak mungkin akan mengalami sindrom idea kontang.


Bagi saya ini dah cukup membuktikan bahawa pergi event tu penting.Kalau korang nak lebih rajin-rtajinkan diri untuk bersosial bersama blogger lain.Tak kiralah event tu dari Nuffnang or blogger lain buat.Sama je tetap nama dia event.So kalau korang dah faham kenapa pentingnya event saya nak jemput korang pi gathering yang dianjurkan oleh Melromeo yang mana event ni penutup 2010.Nah ni detail :



Nak info lebih korang boleh usha blog Melz...Jangan risau saya kena hadir sebab Aus dah bagi amaran pada saya.


p/s :


* Entri yang paling banyak link...Aduhai pemurahnya saya...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails