ROB CHEW VS BEAN MORENO & PERMOHONAN MAAF KEPADA NUFFNANG

ROB CHEW VS BEAN MORENO & PERMOHONAN MAAF KEPADA NUFFNANG


Selamat petang guys,


Sila abaikan tajuk dan jangan berperasangka buruk kalau nak baca sampai habis.Ni rentetan kepada isu pada entri lepas iaitu berkenaan dengan buffered earning.Maka selepas entri tu dipublish maka saya terima satu komen dari pihak Nuffnang iaitu Rob Chew.Siapa tak kenal Rob Chew kan nuffies yang selalu ada time screening.




Dan ni jawapan saya :


Penjelasan atas tragedi :

Halamak orang tu tulis punya berjela saya dengan selamba reply pendek je.Dahlah bahasa agak purba di situ.Ok actually entri sebelum ni saya buat bukan nak jatuhkan maruah Nuffnang or nak cakap Nuffnang memerlukan backlink dari kita.Kalau ikut logiklah kan diorang tak perlukan pun backlink or traffik dari blogger sebab blogger yang memerlukan mereka tapi mungkin pihak Nuffnang salah faham dengan ayat saya.Saya faham konsep BE tu sendiri dan saya tau advertiser yang pilih blog untuk diberi BE sebenarnya.Tengoklah saya menuntut dengan siapa beb...

Apa yang saya maksudkan dalam blogging ni kita tak boleh nak berkira.Kalau kita nak bercerita tentang nilai backlink itu sebenarnya tak relevent langsung.Kalau tak nak bagi backlink tiu hak masing-masing dan kita tidak boleh mempertikaikan sesuatu sekiranya kita sendiri berkira dalam melakukan sesuatu.So sekarang harap korang faham apa maksud sebenar saya.

Maka dengan ini saya selaku blogger cap kentang putar nak memohon maaf pada pihak Nuffnang atas salah faham yang berlaku.Saya faham tindakan Rob adalah untuk memperbetulkan keadaan dan takut blogger-blogger lain salah menilai.Yelah kadang-kadang manusia kita cakap lain dia akan faham lain.Contohnya kalau kita bagi ayat ni :

"Makan ayam malam-malam memang sedap..."

Ada yang akan fikir makan ayam yang digoreng (KFC) pada malam hari tu sedap.Tapi mungkin ada jugak yang berfikir makan 'ayam' di Jalan Chow Kitt itu Best.So masing-masing ada perception sendiri kan.t's not a big deal for me to remove the statement.Anyway thanks atas teguran.

p/s :

* Kadang-kadang even kita tak buat salahpun kita kena jugak mintak maaf selaku manusia bertamadun!


* SIla abaikan kesilapan ejaan ye...kan saya dah kata bahasa purba
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails