APA ITU MAINE COON ?

APA ITU MAINE COON ?

Salam Ahad guys,

Pelik tak tajuk kali ni?Bagi saya memang peliklah sebab saya tak pernah tau dan tak pernah dengar.Mungkin ada antara korang yang tau so itu ilmu yang korang lebih dari saya.hak3...Actually saja tengok keyword yang masuk kat blog ni ikut Nuffnang Analytic.Maka saya tertarik nak tau pasal keyword Maine Coon ni masuk padahal saya tak pernah tulis pun.Kalau saya pernah tulis dah tentu saya saya apa kejadahnya Maine Coon ni.

Walaupun keyword Lana Nordin tu tak payah tanya.Setiap hari memang dia jelah keyword yang paling tinggi.Dah macam blog ni personal blog Lana Nordin dah.hak3...


Apa itu Maine Coon?
Kalau tak silap hasil kajian saya melalui sesi temuramah dengan uncle Google dan juga Grandfather Wikipedia saya dapati ia merupakan sejenis kacukan kucing yang mempunyai sifat fizikal khusus.Maine Coon ni merupakan kacukan tertua yang terdapat kat Amerika Utara.


Kenapa Maine Coon?
Nama dia Maine Coon sebab jenis kucing ni berasal dari negeri Maine di Amerika.So disebabkan asal dia dari Maine dia digelar Maine coon takkan nak letak Ketereh Coon pulak.Coon pulak sebab bentuk dia yang agak besar dan elbih kurang macam Rakun jadi dia dipanggil coon.




Actually Maine Coon ni bersaiz besar sikit dan bulu dia lebih kurang macam kucing parsi.Ia agak sedikit pelik tapi bagi saya comel cuma saya tak boleh duduk dekat dengan kucing sebab ada resdung yang teramat kuat dan menyebab saya agak sensitif terhadap bulu-buluan ni.


Jadi penggemar-penggemar kucing kalau nak bela kucing ni korang mungkin boleh try usha kat blog ni FancyCoon.Itupun kalau ada lagi sebab jenis kucing ni memang susah nak dapat.


p/s :


* Tetiba teringat kat kucing yang dah lama menghilangkan diri dan lari bersama pakwenya...


"Hitam Kalau ko nak Frieskis balik..kalau tak ko pi makan sampah..."
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails