TERASA BEST BILA MAHER ZAIN FOLLOW TWITTER

PERSONAL : TERASA BEST BILA MAHER ZAIN FOLLOW TWITTER

Salam ahad ye guys,sayapun tak tau apa dah jadi dengan diri saya ni.Actually saya sayang gila sangat dengan blog ni.tapi mood untuk update fresh entri agak kelaut beb.So saya nak mintak maaf pada semua readers if kalau korang masuk blog ni korang terbaca entri lama-lama ataupun entri dua hari lepas.Saya dah masuk fasa di mana kalau takde mood saya takkan paksa diri untuk publish entri.Hope korang tetap support blog ni even tiada entri di dalamnya.hak3...

Sejak dua menjak ni saya lebih aktif menggunakan social media untuk memenuhi kekosongan kehidupan saya (selain aktiviti bersama aiensepet).Saya bmula mencari apa kebaikan online facebook yang dah lama saya tinggalkan dan tak lupa juga bertweet dengan kenalan maya (terutama sekali blogger).Tiba-tiba saya terasa kuasa social media ni boleh menggelamkan bakat seseorang blogger itu jika lalai walaupun sebenarnya kalau kita pandai menggunakannya ia boleh membantu pertumbuhan blog dan ia juga merupakan salah satu daripada cabang-cabang ilmu SEO..hak3...

Oklah nak cerita pasal social media.Kalau nak ikutkan saya lebih gemar bertweet daripada online guna facebook.Memanglah twitter takde kotak chatting macam facebook dan mungkin juga agak bosan dengan interface yang sama (tapi saya ada #newtwitter ye) tapi apa yang membuatkan twitter lebih best ialah jawapan yang cepat bila kita kebuntuan atau memerlukan jawapan untuk sesuatu persoalan.Bagi saya kalau saya post something kat status maka reply yang akan saya dapat mungkin lambat berbanding twitter.Mungkin alasan yang kuat mengapa keadaan ni terjadi ialah ramai pengguna Twitter yang aktif jika dibandingkan facebook.Tapi sesuatu yang agak best bila berlakunya ini :

Ok firstly saya nak bagitau yang saya takde guna apa-apa teknik photoshop untuk hasilkan gambar di atas sebab komputer saya sangat berat dan kalau buka apps Photoshop CS4 yang saya install memang akan slow.Yang kedua saya nak bagitahu memang saya ada niat nak follow twitter Maher zain  tapi saya belum follow lagi tak caya tengok button tu maknanya dia yang follow teitter saya dulu.hak3...


Actually niat saya tunjuk ni bukan sebab nak tunjuk yang saya bangga sangat Maher Zain follow tweet saya dan kalau ikutkan tak gunapun dia follow tweet saya sebab bukan dia faham pun.Apa yang saya nak tunjuk ialah perbezaan artis international dan artis Malaysia.Kebanyakkan dari artis kita memang senang kata sombong tak bertempat.Nak layan orangpun memilih.Macam diorang tu manusia istimewa je padahal sebelum jadi artis comot jugak.Kebanyakan mereka hanya akan balas tweet bila mereka rasa profile tu layak berkawan dengan diorang je.Kenapa saya berani cakap macam ni?Sebab saya dah pernah cuba bertweet dengan mereka ni.


Anyway ni bukan sesi lepas geram ke apa.Just share apa yang saya rasa je.Lagipun ni hari Ahad kalau saya taip benda-benda yang serius orang tak bape gemar so saya upkan isu-isu remeh je lah ye.Tapi apa-apapun thanks to kak jie kerana membiarkan wajah tampan & maskulin saya bertempek di entri terbarunya.hahaha...


p/s :


* Apa perasaan korang bila Maher Zain Follow blog korang or Twitter korang?
* Mungkin dia follow sebab dia terbaca entri Maher Zain Berdakwah Secara Stylo kot.Anyway thanks to Maher Zain.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails