TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 4



Hari ni Kita tengok apa itu undang2 yang keempat.Yang stated kat sini ialah "Poetry Does Not Have To Rhyme,Poetry Does Not Have To Rhyme".Faham tak?Tulah dulu MUET band bape?Maksudnya kalau dalam bahasa saya penulisan tak perlu terlalu melalut.Kenapa diulang dua kali.Sebab penting benda ni sebenarnya.Tapi korang kene bezakan antara "Meleret" ngan "Melalut".


Meleret adalah tulisan yang panjang tapi still stick pada point.Ini takpe sebab selagi ia panjang tapi point masih disitu reader still akan baca.Tapi jangan la terlampau panjang ye.Melalut plak ialah tulis tapi lari dari topik(saya selalu buat)..hak2..So maafkanlah saya ye...Sebagai contoh Tajuk entri korang ialah "Bean Moreno Memang Kacak".Korang cerita jela pasal Bean Moreno yang kacak tuh.Apa yang membuatkan korang kata dia kacak.Bukti yang menunjukkan dia kacak.Jangan la pulak dalam entri tu korang tulis pasal Aus yang hati kaca ke...Melromeo sangat hebat ke...ataupun masakan Kak Ina yang sedap.Huh!!!hak2...Kalau nak tulis lain pun boleh tapi contohnya CikEpal kata Bean Moreno memang kacak ke,Hanis Zulaika syok dengan ketampanan Bean Moreno ke takpun Kak Ina cakap Bean Moreno pandai masak...ha kan molek tuh.hak2...


sekarang korang dah faham ke blom???Penat saya tulis bende ni kalau tak faham naseb ar kan.Kalau simple2 camnipun tak boleh nak faham,gi Suzuran jumpe Serizawa belajar bahasa Jepun.Yela bahasa Melayupun tak faham.Hak2 just gurau je eyh...jangan amik ati.tak elok majuk2 sebab saya ni terlalu romantis dan tak sanggup tengok orang merajuk.

p/s :

- Adakah saya sekarang ni melalut ataupun meleret?huh!!
- Cik epal saya memohon maaf sekiranya saya curi gambar ni tanpa pengetahuan.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails