KEKANDA ADINDA LAGU MONOLOQUE DUDUK KAT TOP CHART

KEKANDA ADINDA LAGU MONOLOQUE DUDUK KAT TOP CHART

Salam guys,

Dah lama saya tak menulis something pasal muzik.Dah lama tak review lagu-lagu.Ni semua sebab kereta rosak dan saya tak tau apa yang terjadio dengan lagu-lagu dalam industri muzik Malaysia.So saya cuba usha ke Hotfm punya web untuk tau apa lagu terbaru dan saya terkejut dengan chart Hotfm30 ni :


Apa yang korang nampak kat chart tu?Lagu Kekanda Adinda duduk kat Top Chart weyh!Actually masa awal-awal lagu ni keluar saya tak berapa nak minat pun sebab alunan muzik dia agak kureng cha!Tapi dah lama-lama saya sedar yang ada mesej dalam lagu ni dan mungkin berkitan dengan kehidupan saya sebagai seorang suami yang kacak.hak3...Mungkin ada antara korang yang belum dengarkan jom layan :



Kekanda Adinda - Monoloque & Atilia

Komen Bean Moreno :

* Lagu ni sempoi je dia punya muzik ala-ala indie dan yang penting combination Monoloque dengan Atilia memang ngam ho!

* Lagu ni akan jadi lebih best kalau ada video clip yang sweet muimui...hak3...

* Monoloque berjaya bikin satu lagi 'lagu rojak' yang menarik.



Apa yang membuatkan saya tertarik dengan lirik dia dan boleh dijadikan guideline dalam rumah tangga :

* Dalam hubungan suami Isteri kita kena saling understanding tak mungkin satu hubungan tu akan bahagia kalau sorang je yang faham.

* Kalau ada something yang boleh menyebabkan ketegangan maka sikap toleransi itu penting untuk lari dari perkara buruk.Bila takde toleransi tu yang ramai orang ambil nombor kat pejabat agama...

* Memang sekarang ramai isteri yang gaji lebih besar dari suami jika situasi macam ni isteri kenalah faham keadaan so janganlah mintak benda yang memang tak mampu.Kalau nak jugak tong-tong ar...hak3

* Isu anak pun jadi hal jugak kadang-kadang.Bila Isteri lebih utamakan kerja maka memang lah akan berlaku family planning,Mungkin jugak ada yang akan cakap 'Belum Bersedia'.Kalau belon sedia buat apa kahwin beb...

* Dalam hubungan suami isteri Komunikasi tu penting beb.Kalau korang suami tapi asyik isteri je nak dengar cakap korang susah la.So kalau ada benda yang tak kena cuba communicate barulah boleh setttle masalah jangan pendam.kalau pendam maka kita tak tau apa yang berlaku.

p/s :

* Tengah cuba untuk perbaiki taraf hidup!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails