TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 3





Seperti yang dijanjikan sekarang masa untuk kita teruskan undang2 penulis yang ke-3.Saya akan kongsi benda ni satu hari satu je(haip jangan tamak!!!).Bagi sesapa yang tak baca no dua sila baca kat sini sebab kalau miss satu, ia bolehla saya ibaratkan seperti terlepas tengok Nur Kasih satu episod cuma bezanya Nur Kasih boleh download kat internet yang ni hanya boleh dibaca kat blog ni je.

Oklah undang-undang yang ketiga berbunyi "Get a Writing Routine and Stick With It".Faham tak?Apa tak gaham gi amik MUET.hak2 xdela saya main2 je.Benda ni simple je sebenarnya.Statement ni bagitau suruh kita jangan berhenti blogging.Tulis sesuatu yang best untuk blog.Jadikan update blog tu satu amalan yang mulia tau.Bukan susahpun update blog.Telur pun kita boleh jadikan hal.Tak caya cuba buat dulu jangan nak kondem je ok.hak2.

Macam saya,update blog ni satu kemestian dalam sehari.Sekurang-kurangnya satu hari mesti kene kasi up satu entri.Tak kisahla apa2pun janji ada entri baru.Sebab bagi saya banyak bende yang saya boleh tulis setiap hari walaupun saya jenis yang tak baca surat khabar.Tapi saya join banyak komuniti so mesti banyak topik yang boleh ditulis.Lepas ni kalau nak traffik update la blog tu ye.Bukan nak paksa tapi motivate je supaya korang update.So jadikanlah update blog tu rutin ibarat kalau satu hari tak makan rasa lapar.Amacam boleh???

p/s :

* Bosan tak jadi blogger???hak2
* Nak dapat buffered tak???Kalau nak kene la rajin...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails