HaTiKu DiRoBek SEmUt ApI...

Hm...Hari yang suram kini sudah terang...saje je saya ubah lirik lagu tu sebab saya agak kacau(JK) sejak beberapa hari ni...Puas sudah saya mencari di manakah pelangi...Di manakah ia bersembunyi...Adakah di balik bukit(bukan bukit merah lake town tau) ataupun di balik awan(bukan awana genting tau)...Setelah puas saya mencari di manakah pelangi 7 hari 7 malam berjalan,7 benua 7 lautan saya redah akhirnya saya temui pelagi tersebut berada di Tanah Palestin yang sedang bergolak...Alangkah gembiranya hati ini kerana di saat2 berperang muncullah pelangi yang dicari...

Pening tak baca...puitis tau...tapi ini lah realiti yang saya rasai sepanjang minggu ni...Mencari jawapan untuk ketegangan...Mencari kegembiraan untuk kesedihan...Mungkin ramai yang berkata :

" Apa la ko cakap ni bean...Nak berpantun2 plak ko ngan aku eyh...berapa ko nak bukak"
"xla...apa barang bukak2...nak cite la nih...itu semua kiasan...korang yang lampi..."

Saya mengalami kemurungan yang hebat pada minggu nih...Kat palestin asyik berperang dengan nafsu tetapi saya berperang dengan nafsu dan kemarahan...Apa yang sya rase sepanjang minggu nih :

1- Saya rase marah sebab customer paksa saya ganti mouse baru sebab mouse buruk die saya ilangkan

2- Saya rase selesa bile pegi keje Cik nuar(boss yang paling garang kat tempat keje) senyum kat saya n ajak saya berborak

3- Saya rase geram bile orang ubah plan saya

4- Saya rase gembire bile dapat pujuk tunang saya yang garang

5- Saye rase sedih bile tgk cite fullhouse (cite Korea)

6- Saya rase macam nak sepak muke benitez bile liverpool seri

7- Saya rase sedap bile makan kuey teow goreng kat kedai bawah

sekarang :

8- Saya rase ngantuk n nak tido...

Ok semua...saya tido dlu eyh...

p/s :

- semua yang saya taip tu berkaitan n tolong fahamkan ye itu perasaan saya
- kalau xfaham tolong blajar balik bahasa melayu kesusateraan
- Saya dah ngatuk nak tido tolong jangan kacau yek...
- Tolong doakan saya berjaya mengharungi kesedihan dan mendapat cahaya keredhaan Illahi... Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails