SKINHEAD


"Pergh apa lu nak ngarut ni bro...Skinhead dah lame pupus macam platipus...Megatpun dah insaf...Magoopun dah jadi sound engineer baru lu nak bukak topik..."

"Memang ar...Itu skinheads culture ma...guapun dah lame insaf...Tapi gua nak cite pasal perkataan skinhead...S.K.I.N.H.E.A.D.S...Semua bende xsemestinya negatif ma!!!"

Tgk Tuh negatif lagey...Pagi2 saya bangun dari tidur saya teringat yang saya pernah bergelar seorang skinhead yang betul2 fanatik...Mungkin korang xtau sebenarnye ada positifnye yang boleh kite ambil dari perkataan SKINHEAD...Ok mari saya tolong kupas(bukan kupas rambutan atau pulasan ye...) satu persatu apa itu skinhead dalam kehidupan saya sekarang...


S.K.I.N.H.E.A.D


S.K - Sharing Knowledge
- Dalam kehidupan kite seharian kite perlu share knowledge (kan Sharing Is Caring)bermakna kite kene berkongsi ilmu yang kite ada sebab apa kite hidup xsemestinya kite tau semua...Mungkin kite hebat mengira tapi xsemestinya kite hebat mengeja tau...So kite kene mintak tolong n jangan la belagak...Kalau nak berlagak jugak pegi kawan ngan burung gagak itupun korang kene share jugak makanan ngan burung gagak...hahaha...Igt kite ni xsempurna k...

I - Independent
- Independent ni satu bende yang susah nak jumpe sebab sekarang ni semua orang harap orang lain suap je...Kite kene berdikari dulu sebelum mintak tolong kat orang bukan saya nak suruh sombong atau kedekut tapi cube buat sendiri dulu yek...Sebab kalau kite asyik harapkan orang lain sampai bile kite xbelajar...kan kite sharing knowledge lepas sharing gune sendirila...xkan nak kawen pun nak harap orang jugak kan...Kene belajar kumpul duit jugakkan...

N - Nationalism
-
Kalau korang xde bende nih...Baik korang tukat nationality sebab bile korang xsayangkan negara korang korang ada tokoh untuk jadi pengkhianat negara...Tu yang mula nak jual dadah...tu yang mula bocorkan rahsia negara...

H - Hooligan
- yang ni mungkin negatif bagi sesetengah pihak sebab hooligan ni maksudnya samseng...Bile dengar samseng je semua takut...hahaha...Nak jadi samseng boleh tapi biar la bertempat...Kalau kite jadi samseng untuk rebut hak itu xsalah...Cube bayangkan kalau korang xmelawan bile awek korang kene kacau...maka terjadilah :

1) Lahir seorang penakut
2) Awek kene kebas (Yela gurl skang nak cari orang yang berani)
3) kalau awek suke lagi kat korang mungkin dah kene ....paham2 dah la yek...

So mana yang korang nak...jadi samseng sebab mempertahankan hak atau amik package mak andam di atas...pilihan di tangan anda...hahaha

E - Ego
- Ego ni pun negatif jugak tapi kalau kite pandai gunekan Ego kite akan dipandang tinggi sebabnye kalau kite asyik ikut cakap orang je maknanya kite xde pendirian untuk hidup..Hidup kite sering ditentukan...Cube kalau kite ego skit la...(jangan melampaui batas sebagai super saiya) bile ada skit ego kite boleh dapat keyakinan n boleh berfikir secara waras(bukan kabare waras ye) dan kjeputusan yang kite buat tuh gempak...hahaha

A.D - Anti Drugs
- Jauhilah najis dadah ye tuan2 dan puan2(nada chef wan)...Dadah ni marabahaya(oops merbahaya) tau...Yang korang asyik2 nak cari dadah buat apa...dulu ye la murah sekarang barang dah mahal tau tak...So daripada korang buang duit beli dadah baik belanja makcik jual kerepek...hahaha...Kan dapat pahala...(pergh nak cakap orang sendiripun buat)..."Tapi aku buat dua2...Kalau aku amik dadah aku beli krepek makcik tuh...so balance...xdela...gurau2 jek..."

Amacam berjaya tak saya mem"positif"kan perkataan SKINHEAD...Tapi betul ibu2 bapak2 semua yang ada di sini...Tujuan saya tulis entri ni bukan untuk tunjuk skinhead ni baik tapi untuk tunjuk yang sebenarnya jika kite seorang yang positif kite akan dapat tgk positif dalam negatif...GRUNGRA...hahaha...SEKIAN...

p/s :

- Budaya SKINHEAD memang teruk tapi kalau la skinhead xde...byk irama music kat malaysia ni xde...maka xdela MEET UNCLE HUSSEIN...BUNKFACE...THE TIMES...So jgn salahkan music,salahkan diri sendiri yek...
- Kalau korang dah dapat semua sikap di atas maknanya korang dah berjaya SKINHEAD kan diri korang...
- SKINHEAD byk mengarajar saya...kalau ikutkan sebelum saya jadi skinhead yang berjaya saya xtau speaking london tapi disebabkan lagu2 skinhead yang berlirikkan ENGLISH saya berjaya menguasai Bahasa Inggeris tanpa bantuan LINGUAFON tau...hehehe
- Lepas baca entri ni jangan plak sibuk2 pegi bundle nak ngada2 pakai Dr Marten ye...Saya xsuruhpun join budaya skinhead...
- GRUNGRA merupakan satu perkataan masa saya belajar kat poli yang bermaksud cakap belit2...hahahaha


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails