MaSa Dah Time

Ok...Sekarang bean dah kembali normal dalam kehidupannnya...Die sudah kembali untuk mengarut dengan lebih effisen dan tepat...hahaha...Sorila eyh kawan2 saya terEMO plak sepanjang minggu lepas disebabkan banyak traffic light rosak semua lampu merah kat damansara ni...So saya terlibat dalam kesesakan lalu lintas ini lalu kehilangan beberapa aspek dalam kehidupan ini...Itu pasal la korang asyik baca entri yang pelik2...lagu yang korang xpernah dengarpun keluar sebab saya nak meluah kan rasa keinginan untuk berubah menjadi hokage leaf village yang keenam...

Sekarang saya sedar yang saya perlu kembali kepada bentuk asal saya yang hepi n sentiasa tersenyum supaya saya boleh menulis entri dengan lebih baik dan boleh bekerja dengan rajin..(ye ke rajin..masuk keje pun lambat..)

Untuk oengetahuan korang sepanjang saya berubah untuk mendapatkan kuasa jutsu saya saya nampak banyak bende yang datang...

1- orang datang ke tempat kerja
2- stok laptop baru datang masuk ke show room
3- orang datang bertanya di manakah rumah pakwenye
4- boss datang mintak rokok kat stuffnye
5- kawan2 datang untuk melunaskan hutang mereka kepada saya

yang penting rezeki xkan datang bergolek(haa...kalau macam tu dah ramai la orang kaya n sayapun dah pkai caldina sekarang)...Rezeki kene cari dan kite kene mintak pada Yang Maha Berkuasa sebab itu datang dari die...

"Macam mana ia datang???"
"Apa punye soaalan la macam ni...itu keje Tuhan ma...kite just mintak pastu doa n usaha...baru la dapat tau tak!!!"

Igt tak cite pasal gambaran n imaginasi???xigt...tula saya dah suruh makan kismis xpun kurma cap Yussof Tayub xnak ikut kan dah jadi pelupa...

Ok semasa saya tengah JK n mencari siapa diri saya(minggu lepas) sale memang teruk sampai kalau saya jadi boss...saya sendiripun ngamuk...Tetiba terlintas kat otak yang saya perlu berdoa mintak n gambarkan...Lalu saya terus ke petronas...

"lu buat apa kat petronas bro...hilang akal ke???ko nak mintak apa kat sana..."

"Gua pegi petronas isi minyak ar...xkan pegi beli ikan plak...tetapi lepas tuh gua ternampak surau"

Pegi je kat surau tuh dengan automatiknya saya terus berwuduk n terus solat asar...lepas solat saya mintak supaya ada la orang yang akan datang anta laptop dengn menggambarkan imaginasi bahawa satu laptop akan datang masuk...semasa saya nak pakai sandel(Nike tau beli kat al-ikhsan) tetibe hp pun berbunyi...

" Pis ko kat ner...Customer ramai beratur ni tunggu ko...ish ko nih"

Pada mulanya saya memang xpercaya(yela selama ni dorang asyik main) jadi saya lambat2kan pergerakan...lagipun tarffic light rosak plak...jadi saya tersangkut kat jam dalam 35 minit...Sampai2 je ada tinggal 2 customer...Satu tu tukar main chip display(masyuk nih) satu lagi mintak check dialler...dalam sibuk mengejar keghairahan dunia menyiapkan laptop customer tu berkata

"Tadi kalau awak cepat ade dua tiga lagi kot"
"Tu lah bang...tadi say kuar ggi bank...pastuh depan nih traffic light rosak plak...jam bang..."

Dalam hati frust beb...ye ar kalau satu laptop gua boleh kaut RM150(ni imaginasi je ye...cas sebenar dirahsiakan)...Tapi xpe saya positif dan menganggap ada lagi yang akan datang lalu saya membayangkan sebijik lagi laptop HP akan masuk dengn kerosakan yang gegile...xsampai 2 jam datang seorang hamba Allah lalu berkata...

"Dik laptop ni dah teruk ar...xde gambar"

Dalam ati aku yang jahat berkata...
"pergh rezeki gua siot...ada dua hp mainchip problem(masyuk2..)"

p/s :

- macam tulah keadaan saya...bermakna ilmu yang saya belajar xsaya sia2kan...So positif membawa berkat tau...

- Kalau rezeki tuhan dah bagi tu amik jela jgn persoalkan betul ataupun tak...nnt korang yang rugi...

- Di dalam arena perkomputeran seorang tech akan menjadi masyuk jika terjumpe masalah yang melibatkan mainboard memang masyuk beb...so saya bersyukur sekali dua masuk prob yang sma...

- Duit saya xcukup nak buat dua2...so abang hp v3000 saya buat lambat skit eyh...(boss singapore xbagi bajet untuk bulan nih)

- lifesaver dah nak dekat kawen so korang prepare la adiah eyh...aku dikecualikan sebab aku special(pergh apa kene mengena plak nih...hahaha)...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails