PeRiStiWa MEe HaLUs

Semua orang taksub ngan bahasa n loghat negeri masing2...Kalau orang key el kate Kota Baru...Cube kalau korang bayang loghat negeri lain :

Orang kedah
"Kota Baru"

Orang Johor
"Kota Baru"

Orang Negeri9
"Kota Baru"

Orang Kelantan
"Koto Baghu...Sua Puyeeee"

Orang Perak
"Ko** Baru"(oops...sensored)

Ini contoh jela eyh...Ni ada kejadian best berlaku tadi...Hari ni jek baru jadi...Saya n beberapa orang kawan yang lain pegi kedai makan mek bawah umah...

"Ko pegi kedai mek buat apa bro"
"Aku gi repair moto ex5 kat kedai mek"(apal la soalan mcam nih...gua pegi makan jela...)

Mek mintak order kat kitorang

"Bang order ghapho(apa-loghat kelantan)"
"Saya nak nasi goreng ikan masin"

Tetibe je member saya ngan muke selambe jek...
"MEE HALUS eyh kak..."

Mek tuh terus buat muke pelik...hehehe...Saya ngan budak2 lain terus tergelak gegile sebab bende tuh memang lawak beb...lalu saya berkata...
"Ko igt ni kedai kat batu pahat pahat ke apa???Ni key el la...lageypun tu orang Kelantan"

Itu la cite die...cube korang pk2kan eyh...bahasa melambangkan bangsa tau... Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails