SaYa BoLeH...(I CaN)

Oklah sebelum saya tido saya ada lagi satu cite best nak kongsi dengan reader.Cite ni saya dapat bile baca buku yang ditulis oleh seorang penulis AMERICA yang bernama Ben Sweetland ( xtaula ni nama betul ke nama cobaan) yang bertajuk "I CAN - The Key To Life's Golden Secret".Buku ni diterbitkan pada tahun 2001 dan berharga RM17 (Tapi saya main amik je kat umah jiran tunang saya sebab die letak kat luar umah je...so kire saya pinjam eyh)

Dalam buku ni byk menceritakan pengalam ramai oarng yang berjaya dalam hidup dengan hanya menggunakan detik otak sahaja...hahaha..nampak macam mustahil tapi dah terjadipun sebab buku ni pun dah lama published(dekat 8 tahun dah).Kalau korang xcaye ikut suke korang la...(nanti korang cakap aku macam penduduk pekan plak semua buat xkene kan...so ikut naluri masing2la eyh...).Salah astu cite die macam ni....

Pada suatu hari Dr Sweetland ni buat class kat satu bandar yang dirahsiakan.mesti ada di antara korang yang cakap :

" La apasal dirahsiakan..."

Saya akan cakap :

" Kan byk kali aku dah cakap blog aku ikut suke aku la yang penting bukan tempat tapi isi ma!!!"

Ok sambung balik...sebelum Dr ni buat kelas die datang seorang tua menangis sambil berkata :

" Dr tolong saya...saya dah tua tapi saya harus menyara keluarga...sekarang saya tiada pekerjaan macam mana saya nak menyara keluarga...Uiks3x"

Dengan tenang Dr tu cakap :

" Kamu duduk di belakang dan ikuti kelas ni dengan bersungguh2"

Lalu pakcik tadi terus duduk ke belakang dan mendengar kelas tersebut..setelah kelas tamat pakcik tadi bangun untuk pulang tetapi die dengan pantas duduk semula ke kerusi yang die duduk tadi sambil matanya menenung keluar tingkap.Sekali lagi pakcik tu panggil Dr tuh dan berkata :

" Dr saya dah dapat jalan penyelesaian untuk hidup saya.Cuba Dr pandang keluar"

Dr tu pun pelik lalu pandang keluar tingkap.Apa yang dilihat Dr tuh hanya tulisan AMERICAN...Dr tu bertanya pada pakcik tadi tuh dengan hairan :

" Pakcik apa sebenarnya yang pakcik nak tunjuk pada saya"

pakcik tu pun berkata :

" Dr xnampak ke tulisan tu tulis I CAN...Saya dah dapat cara macam mana nak jalani kehidupan seterusnya"

Pakcik tu blah dengan selamba je...Dr tu terfikir die mungkin xnampak perkataan AMER sebab terlindung...so die nampak ICAN sahaja...

Minggu berikutnya pakcik tuh menelefon Dr tersebut dan memberitahu die telah berjaya dapat kerja di sebuah kilang roti...4 bulan selepas peristiwa tu pakcik tu telefon dr tu lagi hanya untuk bagitau yang die telah dinaikkan pangkat...

p/s :

-> Kite kene positif dengan kerja yang kite nak buat atau lebih senang yakin pada diri sendiri...Orang Malaysia kate "Malaysia Boleh"..Yela kalau kite sendiri xyakin dengan diri kite xkan pekerja kilang roti nak yakinkan kite ni boleh...betul tak???

-> AMERICAN - AMER = I CAN , jangan plak korang buat MALAYSIA - MALAY = SIA... maka sia2 lah korang hidup dalam dunia ni...

-> xde sape yang boleh ubah diri korang selain korang sendiri...Pegila jumpe beratus2 pakar motivasi...kalau korang xubah diri korang....memang membazirla korang bayar beratus2 kat Dr Fadzilah Kamsah...hahaha

-> Jangan mimpi nak dapat hasil kalau korang tak usaha...Mana ade duit jatuh dari langit ma!!!

-> Selepas baca post ni silalah tanam kan perkataan ni " I CAN BE SUCCESS"...cakap perkataan ni setiap hari jadikan amalan...(Solat jangan la lupe tukan wajib)hahaha...

"BURUNG MERPATI TERBANG RENDAH...TERBANG BERSAMA SI ANAK PUYUH...
MATA AKU DAH PENAT...TIBA MASANYE UNTUK AKU TIDO..."

Sape xpuas ati ngan pantun ni...

"NI KAN BLOG AKU...IKUT SUKE AKU LA NAK PANTUN MACAM MANA PUN...." Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails